Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 12:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 7:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 nov, 2015 16:10 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Zoetermeer
Bert Takken schreef:
Zien er echt goed uit en je dochter is nog steeds aan het zoeken naar haar lievelings legging?


Bedankt! Nee, die legging past ze al lang niet meer :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1382
Woonplaats: Deventer
Mooie oplossing voor de bekleding van je stoelen.

hoor en zie je niet zo vaak dat ze er een kledingstuk voor opofferen :brouw:

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 nov, 2015 16:10 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Zoetermeer
Na op eBay wat photo-etch onderdelen te hebben besteld voor de Setrab radiatoren van AMG, ben ik vandaag begonnen om het in elkaar te zetten.
Helaas bleek dat met name de bevestigingsbeugels verre van realistisch zijn uitgevoerd. Uiteindelijk paste het geheel ook niet.
Ik weet niet wat de reputatie is van AMG bij dit soort upgrade-kits, maar dit viel mij flink tegen. Je komt er pas achter nadat je alles in vorm hebt gebogen en gemonteerd hebt.
Volgende keer maar proberen om bij Autograph te bestellen (is wel veel duurder).

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb toen maar besloten om de beugels zelf te fabriceren van dun koperplaat op basis van referentiefoto's.

Afbeelding

In Visio heb ik een template gemaakt voor de zijkanten van de rechter radiator. Deze zaten niet eens bij de AMG kit...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het moet alleen nog worden geverfd en te worden voorzien van een mesh aan de binnenkant (staat in bestelling).
Binnenkort zal ik de linkerradiator gaan oppakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2019 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei, 2008 19:26 pm
Berichten: 1147
Woonplaats: Hengelo Ov
Ik had hier nog niet echt goed gekeken, mooi werk hoor.
Ga je de carrosserie ook opnieuw spuiten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2019 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 nov, 2015 16:10 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Zoetermeer
Mickeyzzz schreef:
Ik had hier nog niet echt goed gekeken, mooi werk hoor.
Ga je de carrosserie ook opnieuw spuiten?


Thanks! Ik heb nooit het plan gehad de carrosserie over te spuiten, maar wanneer alles klaar is denk ik dat de koelsleuven toch open moeten...
Ik ben daar zelf geen held in, zeker niet op deze schaal. Wellicht dat ik het kan laten doen door een professional.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 2:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 984
Hé Marcel, goed je weer actief bezig te zien met dit mooie project. Wel balen van de slecht passende en niet complete AMG PE-set voor de olie koelers. Heb deze set ook nog liggen maar ik heb hem vooral gekocht vanwege de tekst; Setrab. Ik wil een combinatie maken van de originele Pocher koelers en Tremonia PE. Ik vind het erg knap hoe je de ophang beugels zelf hebt gefabriceerd. Heb je ook rekening gehouden met de aansluitingen voor de olie leidingen? :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 9:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 nov, 2015 16:10 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Zoetermeer
cire430 schreef:
Hé Marcel, goed je weer actief bezig te zien met dit mooie project. Wel balen van de slecht passende en niet complete AMG PE-set voor de olie koelers. Heb deze set ook nog liggen maar ik heb hem vooral gekocht vanwege de tekst; Setrab. Ik wil een combinatie maken van de originele Pocher koelers en Tremonia PE. Ik vind het erg knap hoe je de ophang beugels zelf hebt gefabriceerd. Heb je ook rekening gehouden met de aansluitingen voor de olie leidingen? :)


Welke set van Tremonia is dat en waar heb je die vandaan? De aansluitingen moet ik zelf nog fabriceren, dat komt in een later stadium. Ik heb overigens op foto's gezien dat de rechter radiator op verschillende manieren kunnen zijn bevestigd. 1 beugel voor en 1 beugel achter og 1 beugel voor en 1 beugel onder. Ook de vorm van de beugels verschillen op veel foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 10:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4367
Woonplaats: Aartselaar
Indrukwekkend
Suc6 verder
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 2:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 984
De oliekoelers van Tremonia zijn een onderdeel van Transkit III voor de Pocher F40 en vormen een goede basis maar missen wel de ophangbeugels alsook de Setrab benaming. Dat zijn wel duidelijke detail foto's waar je de plaatsing en vormgeving van de beugels goed op kan zien. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2019 1:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 984
Waar je ook nog rekening mee moet houden is de stand van de oliekoelers. Als straks de achterklep gesloten is horen de lucht-koel kanalen welke in de achterklep zitten, netjes aan te sluiten op de oliekoelers. Als de stand van de oliekoelers niet correct is gaat de achterklep niet goed sluiten. Bij het aanpassen van de standaard Pocher koelers worden ze in elk geval al wat groter qua formaat dus aandacht hiervoor lijkt me wel gewenst. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement