Hallo allemaal.
Omdat ik jullie toch allemaal een beetje aan het plagen was ga ik nu toch maar vast mn volgende build aan jullie voorstellen.
Eigenaar van deze auto is Dhr Peter Pentell en dat was een Lancia Delta Integrale EVO 1.
Hij was echter net als zovelen niet tevreden met de looks van zijn auto en ging daarom aan de slag om het model van de auto te wijzigen met aangepaste bodyparts zodat de auto meer grip en wegligging zou krijgen.
Zowel motorisch als het onderstel van de auto bleven daarbij origineel.
Na een kleine 10 jaar in deze auto rond gereden te hebben en ook bezig te zijn in de race scene was hij toch bij lange na niet tevreden over het weg gedrag van zijn auto en ging zonder compromis zijn auto verbouwen tot een race machine.
Daarbij bleef er van zijn Delta niet veel meer over omdat hij namelijk een buizenframe voor de auto ging bouwen.
Dus de snijbrander en de schaar gingen erin, zoals op onderstaande foto te zien is.
Om te zogen dat de auto recht bleef tijdens de ombouw heeft hij het complete chassis wat er nu staat vastgemaakt op een stalen onder-frame.
Het idee dat hij had was om er een 3.0L turbocharged 2JZ-GTE motorblok in te monteren van een Toyota Supra.
Ook de versnellingsbak en de wiel-assen komen van die auto.
De intercooler en radiateur komen van een Nissan Skyline GT-R.
Om dat in te bouwen begon hij vanaf de bodem van de auto een buizenframe te maken met daarin ruimte voor de motor, versnellingsbak en de assen van de Toyota Supra.
De spoorbreedte van de auto nam daardoor zo drastisch toe dat er ook aan de body grote veranderingen nodig waren.
Speciaal daarvoor werd er een firma ingeschakeld die gespecialiseerd is in glasvezel body's en die hebben samen met Peter een ontzettend gave body gemaakt.
Ook de deurstijlen werden 150mm naar achteren geplaatst omdat de bestuurder anders niet in of uit de auto zou kunnen komen.
De Supra motor is zo ver mogelijk naar achteren geplaatst voor een zo best mogelijke gewichts-verhouding van de auto.
Daardoor is de ruimte tussen voorruit en de motor/versnellingsbak die er onder door loopt minimaal.
Nadat het buizenframe van de auto gereed was kon deze worden losgemaakt van de body met dit als resultaat.
De wielophanging van de auto is puur op racen gebaseerd.
De body van de auto begon inmiddels de juiste vormen aan te nemen.
En dan wordt dit het eindresultaat.
Naderhand hebben ze er nog een tweede bij gebouwd met meer aerodynamica op de body.
Ik weet nog niet welke van de twee ik ga bouwen maar ik heb al wel research gedaan naar wat ik nodig ga hebben.
Dat is als eerste een Lancia Delta Integrale en wel eentje van Hasegawa.
De motor gaat komen van ModelMeister.
En de velgen komen van factory 82 of Aoshima, de rode en blauwe auto hebben verschillende wielen nml.
Alles moet nog worden besteld dus dat duurt nog even maar ja mn Ford Capri is toch nog niet af dus die tijd heb ik wel.
Hieronder nog een linkje van een korte video van een zogeheten Hillclimb waar ze de auto onder meer hebben getest, het is onboard camera.
https://www.facebook.com/Lasupraracing/videos/vb.1386945011524852/1568571643362187/?type=2&theater