Zo daar ben ik weer, nu met de status van de Body.
Ik heb helaas geen foto meer van de intacte body om zo maar te zeggen maar Nismo bouwt er ook eentje en daar staan nog wel fotos op hoe de body er origineel uit ziet.
Aangezien de gehele Capri body verdeelt moet worden in stukken was het dus krasse, krasse, krasse, en dan bedoel ik geen krasloten.
Eerst de gemakkelijke onderdelen zoals de voorbumper, deuren en de spatborden.
Daarna de motorkap en als laatste de achterklep.
De achterklep moet ook nog worden verdeelt in twee stukken, een gedeelte waar de achterspoiler op staat en het gedeelte waar de daadwerkelijke achterruit in zit.
Daar wacht ik echter nog even mee zodat ik een referentie heb vanaf de bovenzijde van de body naar de achterkant van de auto.
De body verdeelt in onderdelen.
En dan beginnen we maar meteen met het aanpassen van de onderdelen want vrijwel elk onderdeel wat er nu los naast ligt moet wel gemodificeerd worden.
Te beginnen met de voorspoiler of bumperlip.
De onderste rand van dit onderdeel was te rond en er miste onderaan een "lip".
origineel op de auto:
En hier mijn aangepaste bumper.
Volgende onderdeel zijn de voorspatborden.
Van deze heb ik de ventilatie sleuven open gewerkt.
En het gedeelte dat bij de portieren eindigt is niet correct dus daar moest een stukje worden verbreedt.
Het gaat om het stukje links naast de Goodyear sticker bij, die punt en het zwarte stootrubber.
Het spatbord is dus ongeveer 2 mm breder gemaakt met een uitstekend puntje bovenaan.
En dat dus 2x spatbord links en rechts.
De deuren zijn na het uitkrassen een beetje kaal, er zit dan nml geen raamrand meer aan omdat die aan het dak van de body blijft zitten.
Dus die moest worden gemaakt met dunne stukjes styreen plaat en vierkant profiel.
Ook de lengte van de deuren aan de voorzijde (motor zijde) was te kort en moest dus worden verbreedt.
Hier zie je het voorste randje van het rechter portier en de lijn de raamstijl loopt vloeiend over naar de voorste rand van het portier en daarna naar beneden.
De voorste deur rand verdwijnt ook in het echt voor een deel achter het voorspatbord, daarom zit er op het spatbord ook een zwart stootrubber want daar komt de deur tegen aan als hij open gaat.
Ook deze verbreding met kleine stukjes styreen plaat en plamuur om het glad te maken.
Ik kan helaas geen fotos laten zien van voor de aanpassingen want die heb ik niet.
Op de binnenzijde van de deur, bij de verticale raamstijl, zit ook een verstevigings-plaat aan de binnenzijde. zie foto onder, de rechter deur naast het raam.
En hier mijn deur:
Ook de binnenzijde van de deur heb ik zo goed mogelijk nagemaakt met dunne stripjes styreen.
De spiegel zit bij het model gemonteerd op de deur maar deze hoort in een driehoekje voor bij het raam te zitten, ook dat heb ik er al in gemaakt.
De achter spatborden behoeven tot nu toe weinig modificatie, ik heb alleen de ventilatie sleuven open gewerkt.
De motorkap is het volgende dat moet worden aangepast,
er zitten 3 ventilatie sleuven in (2 dwars stukken) die, en te smal zijn en onder een hoek lopen.
In het echt zijn ze dus breder en ze zijn recht, zie onder.
Van mijn motorkap heb ik al wel de 2 tussen stukken verwijderd en de ruimte breder gemaakt.
De 2 nieuwe tussen stukken moet ik nog maken, evenals de ondersteuning die je op de foto onder de twee dwars stukken ziet zitten.
Onder de kap zit overigens een soort bak die de lucht naar het ventilatie gat toe leidt.
die moet er dus ook nog onder.
De achterklep heeft tot op dit moment nog geen wijziging ondergaan, dat moet nog wel want er zit o.a. een gat in voor de koeling van een unit die bij de brandstof tank zit.
Deze was lastig los te krassen ivm de dunne randjes.
Dan blijft er nog over de grille en het dak.
De grille moet worden worden aangepast, later daarover meer.
Het dak is reeds aangepast zodat deze over het chassis kan worden geplaatst.
Daarvoor heb ik het sluitdeel van het portier er aan gescratched en een dorpel rand.
Aan de voorzijde zit het stuk waar het deur scharnier op zit bevestigd.
en van achteren gezien aan de binnen zijde.
omdat met het verwijderen van de achterspatborden de onderste rand van het raam weg was heb ik ook deze weer netjes hersteld met een stukje styreen.
Zo hier laat ik het even bij.
volgende berichtje gaat over de onderdelen van het interieur en wielophanging.
gr. Peter