Niet veel vrije tijd en het feit dat dit project een hele grote puzzel is geworden, zorgen ervoor dat er flink wat tijd tussen de updates zit.
Veel valt er ook dit keer weer niet te tonen, maar het is wederom het resultaat van een hoop denk- en prutswerk.
Uniek aan deze 333SP zijn de "vinnen" die net achter de voorste wielen zitten :
De PE-set van Legende Miniatures bevat gelukkig deze vinnen :
Om die stevig aan de body te kunnen bevestigen, heb ik aan de boven- en onderkant een metalen latje gesoldeerd :
Om beide onderdeeltjes op hun plaats te houden tijdens het solderen, klem ik ze vast op een stukje alu plaat dat ik in een hoek van 90 graden heb geplooid.
Een beetje soldeervet en een piepklein stukje soldeerdraad op de verbinding, daarna even de vlam van de "creme brulee" brander erop en de stukjes zitten stevig aan elkaar.
Voordeel van het stukje alu plaat is dat het soldeersel er niet aan blijft "plakken" :
Dryfit op de body :
Verder heb ik nog wat aan de niervormige houders voor de vering zitten werken. De eerder gemaakte onderdeeltjes waren te groot.
Dus heb ik opnieuw een beugeltje uit alu plaat geplooid, hierin komt een stukje styreen waar ik een stukje naald heb in gelijmd.
Rechts boven is het piepkleine messing ringetje te zien, waar ik een stukje koperdraad aan heb gesoldeerd.
Het is een beetje scheef, maar eenmaal gemonteerd is er niets meer van te zien :
Het niervormige zwarte onderdeel heeft nog een gat in het midden gekregen, hierin komt een 6-kant boutje :
Het ronde dekseltje heb ik met de draaibank gemaakt (3mm diameter) :
Deze foto toont een dryfit met een 6-kant boutje van 1 mm sleutelwijdte. Dat is net te groot, ik ga bij Knupfer boutjes bestellen met een sleutelwijdte van 0,8mm :
De bedoeling is dat het er zo gaat uitzien :
PS : Bij het zien van de laatste foto, ga ik het gesoldeerde ringetje opnieuw maken. De koperdraad moet perfect in het midden van het ringetje zitten, want het blijft wel degelijk goed zichtbaar.
Tot de volgende.
Groeten
Pascal