Zo weer een update: vandaag iets wat je beter niet kan doen, maar daarover zometeen meer....
Eerst maar eens een dryfit van de body... Belangrijk om te kijken of alles een beetje past, schijnt nogal af en toe mis te gaan bij deze modellen...
Alles zag er goed uit, en heb het maar een tijdje geplakt, zodat het plastic zich kon 'zetten'
Hard gewerkt aan de achterspoiler, om die een beetje fatsoenlijk op de body aan te laten sluiten. Was een kwestie van primeren, schuren, plamuren, schuren, primeren, plamuren, schuren primeren....
Hier één en ander geprimered en geplamuurd. Belangrijk vond ik dat je de naad aan de buitenkant niet meer zag... de binnenkant is een ander verhaal, daar kan je absoluut niet bij....
Hier (indrukwekkende) de achterkant
En toen ging het behoorlijk mis... Ik ging de kleppendeksels spuiten, en de verf was blijkbaar iets te dik, het sputterde nogal... Ik had hem meer moeten verdunnen en beter moeten roeren (tamiya x32-titanium)... Dus ik met kleppendeksels en een spruitstuk waar wat klontjes op zaten.. Ik dacht: gooi de troep wel ff in de thinner, verf is er dan zo af... ondertussen de AB schoongemaakt en de onderdelen uit de thinner gevist...
de verf was eraf, maar.......
het plastic was helemaal week geworden, en had behoorlijk aan detail verloren. Ook was een en ander plakkerig (week plastic) dus ik gigantisch balen. Dussss al die thinner moest er zo snel mogelijk af en uit! laus water met afwasmiddel gemaakt, en de onderdelen daarin gesmeten. Ze een tijdje laten liggen en daarna met de airbrush met alleen lucht 'drooggespoten'. Dat ging redelijk goed, en het plastic werd wat minder week.
Een nachtje laten drogen en daarna overgespoten. Helaas het grootste deel van het detail verloren gegaan, en ik heb de gaatjes voor de bougies moeten 'uitboren' met satéprikkers...
Enfin, hiermee moet ik leren leven, kan er niets aan doen en het is dom geweest... Dit is het resultaat...
Het begin gemaakt met het blokje en zo vallen de kleppendeksels nog wel mee..
Dryfitje met het inlaatspruitstuk. Hier heb ik nog redelijk veel van kunnen redden, om het zo te zeggen. Alleen de 'Porsche' detaillering op de kleppendeksels is uitgelopen en die ga ik ook niet meer benadrukken
Nu moet goede moed verder! Ik hoop de je van deze fout van mij later als het blokje af is, weinig meer ziet
Ik hoop dat jullie hier ook weer van leren, en ik ben blij dat het met iets kleins als wat motoronderdelen is gebeurd, en niet met de carroserie ofzo