Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 8:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 20:57 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Eindelijk ook eens een gaatje gevonden om alvast m'n topic te openen. Ik heb dus een F1 auto gekregen, en daar ben ik blij mee. 't is alweer een héle poos geleden dat ik nog zo'n ding bouwde. :D

Het wordt ook nog leuk later... geel is nu niet meteen mijn favoriete kleur om te spuiten :P

Afbeelding

De bouw start ten vroegste ergens midden februari, wegens nare examens die mijn tijd opeisen. :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 maart, 2011 2:02 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
En daar hebben we eindelijk het eerste werk... Door drukte en de daaropvolgende bouwdip heb ik sinds het afronden van de RSO Steyr ergens begin december, niet meer gebrouwd. En als ik lange tijd niet gebrouwd heb, dan is de zin er niet echt om weer te beginnen, en al zeker niet voor kits die ik historisch correct wil hebben.

Het lijdend voorwerp is dan het slachtoffer van een brouwimpuls geworden, die er kwam door veel gepraat over brouwen op de chat :P Aangezien ik sowieso van plan was om deze kit recht uit de doos (RUDD) te gaan bouwen, is dit het ideale model om 'er weer in te komen'.

Ik ben ongeveer anderhalf uur bezig geweest met de eerste brouwstappen, en daarin heb ik niet meer gedaan dan wat onderdeeltjes uit het gietraam halen, wat opschuren en schoonmaken, en dryfitten. Maar het viel me wel mee ;)

Ik ga gewoon beginnen met de inhoud van de doos. 52 onderdeeltjes zouden er moeten inzitten, en dat over een zwarte, gele en clearparts sprue. Die laatste staat niet op de foto, wegens de foto was barslecht.

In het algemeen zijn de foto's iets minder, waarvoor mijn excuses. Mijn camera is namelijk gevallen op skireis, met mij erbovenop, en het schermpje is dus kapot. Ik kan dus niet zien of die ingesteld staat op macrostand, normaal, of veraf... Of zelfs maar zien waarvan ik een foto maak, tot ik het op pc zet. :(

Dus, foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan kon ik beginnen met de constructie van de achtervleugel, die best wel leuk is. Aantal aparte onderdelen daarbij, en dat zie je op de foto
Afbeelding

En in dryfit (het past allemaal best wel redelijk) geeft dat ongeveer het volgende:
Afbeelding

Afbeelding

Verder dan dat ben ik niet gekomen, want eerst gaan de afzonderlijke delen van de vleugel geprimerd, gespoten en gedecalled worden, anders kan ik er nooit meer bij. :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2011 19:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
En hier ben ik dan nog eens met een vreselijk boeiende update *kuch*. Paar uur bezig geweest met onderdelen schoonmaken en schuren en plamuren, iets wat toch echt nodig is bij deze kit als je een ietwat treffelijk resultaat wil neerzetten :P

De onderdelen voor de achtervleugel zijn in principe klaar, dus dat kan dan gespoten en gedecalled en bevestigd worden.

Afbeelding

En hoop onderdelen die momenteel in bad zitten:
Afbeelding

Zag ook in de bouwbeschrijving dat er een hoop van de aandrijving gewoon satin zwart moet. Mooi niet dus, de as gaat in Alclad Steel, het aluminium in Alclad Polished Aluminium en de rest zie ik wel hoe ik het verder bewerk ;)
Afbeelding

D'r komt waarschijnlijk snel wat meer, ik wil morgen primer spetteren en gloss zwart voor de alclad.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2011 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Een goed begin iig ... ben benieuwd hoe deze Formule 1 bolide in de vitrinekast komt te staan :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2011 20:27 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Geen glimbak alleszins :mrgreen: zal wel iets van verwering op gaan zitten :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2011 20:37 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Meteen maar de derde update ertegenaan gooien. Niet bijzonder veel gedaan vandaag, maar wel tijdrovend werk. Onderdelen geprimerd, en een aantal daarvan alvast in gloss black gezet. Deels voor de alclad, deels omdat het gewoon zwart moet zijn ;)

Primer:
Afbeelding

En zwarte geitjes. Gloss black is trouwens een rampkleur om op de foto te krijgen, en dan zeker bij kunstlicht.
Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er op 't eerste zicht allemaal best strak uit, morgen eens nader bekijken hoe 't eruit ziet bij daglicht en wat ik eventueel moet bijwerken. Op de as (niet op de foto) ben ik namelijk wat hoekjes vergeten :roll:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2011 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
BBT schreef:
En zwarte geitjes. Gloss black is trouwens een rampkleur om op de foto te krijgen, en dan zeker bij kunstlicht.


Met een goed toestel is het wel te doen. Handmatige belichting (stand M), diafragma en sluitertijd instellen en klaar is klara.

Bij automatische programma's ziet het toestel bij jou in dit geval een lichte ondergrond, hij denkt dus veel licht en kiest dus een korte sluitertijd. Met als gevolg dat de donkere delen op de foto nog donkerder worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2011 4:12 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Probleempje bij mijn camera is dus dat het LCD-scherm kaduuk is, en ik bijgevolg dus maar wat op goed geluk foto's moet schieten :P Ik zie namelijk niets meer, en om nu gelijk weer een nieuwe camera te kopen terwijl deze in principe nog werkt... :roll:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2011 17:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Tijd voor nog een update, we blijven natuurlijk bezig ;)

Nog grotendeels paswerk, plamuurwerk en schuurwerk, maar hier en daar toch al eens de airbrush bovenhalen.

Ik heb eens wat Alclad Polished Aluminium gespetterd. En jongens, wat glimt dat spul :P Misschien niet helemaal realistisch voor dit onderdeel, maar het ziet er leuk uit. Dryfit met de volledige as:
Afbeelding

En vervolgens nog maar wat plamuur gesmeerd en wat plamuur geschuurd.
Afbeelding

En gesmeerd...
Afbeelding

En nog wat resultaat van het Polished Alu. Dit is 1 van de luchtinlaten.
Afbeelding

Afbeelding

Rechts opgevulde sinkmarks, links een overgang die compleet waardeloos is.
Afbeelding

Eerste foto was een dryfit, en daar zijn een hoop lelijke kieren op te zien. Die zijn ook opgevuld.
Afbeelding

Afbeelding

Maar op die manier past die as nooit meer, dus die maar in twee gehakt en die kan later geplaatst worden :) Onder de tape zit overigens Alclad Steel.
Afbeelding

Later weer meer ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 sep, 2011 0:29 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
'k heb nog wat foto's te tonen van dit gebakje... dus dan doe ik dat maar meteen :)

De bovenkant van de vleugelspoilersapparatendingen glanszwart gespoten, nog wat polijstwerk en dan kunnen de decals er wel zo ongeveer tegenaan.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de onderdelenbende die ik ondertussen heb :)
Afbeelding

Ieder onderdeel heeft wel een paar ejector marks die je moet wegwerken...
Afbeelding

Wat geprimerd spul in close-up
Afbeelding

Deze heb ik samengebouwd, geplamuurd en zo goed en zo kwaad mogelijk geschuurd. Je komt dus niet overal bij :P
Afbeelding

Afbeelding

Geen ejector marks? Dan zijn het wel sink marks die je mag wegwerken :P
Afbeelding

De voorvleugel is ook netjes geplamuurd en geschuurd.
Afbeelding

Afbeelding

En de obligatoire dryfitfoto's :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement