Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2011 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
JA!.. Leven in de brouwerij.. en niet zo'n beetje ook.. DUS!..

Gang is alles.. Uwe wist dat.. en Alois Ruf ook.. dus.. ik heb ook de Turbo er weer eens ingegooid..

Het Dashboard staat nu in 't wit.. straks de radio erin, en de onderkant van de console bevlokken..

Afbeelding

't onderstel heeft hier en daar een lik zwart gekregen..

Afbeelding

en de "tub staat in de grondlaag.. kunnen we straks wit blaffen, en de onderkant bevlokken..

Afbeelding

en de zijpanelen hebben eveneens een pietsie wit gekregen..

Afbeelding

niet veel schokkends, maar als ik deze onderdelen stuk voor stuk afgewerkt heb, dan kan het interieur gemonteerd worden.. en is dat klaar... dan weet ik meteen waar, en hoeveel ruimte ik heb voor de bedrading van de electrische gadgets.. en kan ik een batterijvak maken, en een manier verzinnen om de batterijtjes te plaatsen.. en dan gaat het ineens hard, en is alleen het motorblok nog een grote klus.. tenminste.. de uitlaten dan..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2011 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Goed werk Arie, ik ben zelf ook bijna op het punt dat alles samengevoegd kan worden. Fijn dat er weer iets leven in de brouwerij is. Zal spoedig een up-date maken.

Ben zeer benieuwd naar de werkende koplampen :D

Groeten Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2011 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Weer even verder geprutst aan de Gemballa.. die stukje bij beetje vordert.. weinig gedaan, maar wel dingen die't verschil gaan maken..

Zoals daar hebben te zijn: de "achterbank".. de lederen zitting hoort een naadje te hebben dus.. plasticardje geknipt bij wijze van lineaaltje en dat middels een bankschroefje op zijn plek geklemd..

Afbeelding

zo kon ik er dus een naadje in graveren..

Afbeelding

de boel daarna meteen bevlokt, en terwijl dat stond te drogen, de body maar weer eens beetgepakt..

Afbeelding

en

Afbeelding

er zitten nog wat stofjes en ongeregeldheden in de verf, maar da's geen probleem dat je met een schuurpapiertje niet op kan lossen...In elk geval is de body nu redelijk wit.. en dat is ook de bedoeling.. :)

Ook heb ik een Radio ingebouwd.. en wat knoppies een kleurtje gegeven..

Afbeelding

Vlokkies...

Afbeelding

en de achterbank middels een viltstif de Piping ingekleurd..

Afbeelding

en de zijkanten gevlokt..

Nu maar weer even de schuurlap over de body fietsen om 'm vlak te trekken.. wel lekker om weer eens wat fysieke progressie te boeken..

Arie is tevree...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jun, 2011 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
WAKKER WORDEN!!!!

Jongens. de tijd begint te dringen.. zo lang hebben we niet meer.. en 'r moeten natuurlijk wel een paar gebakkies afgebouwd gaan worden gewezen tegen die tijd...

Dus.. de armen uit de mouwen gestoken.. kon ook niet anders.. ik draag T-shirts.. ( :mrgreen: Sjonge wat heeft ie weer een lol! )

Ok.. waar heb ik mijn oneindige talent ( er zit dus ook geen begin an ) nu weer op gebotvierd.. botgevierd.. eh.. kweetniet!..

Dat!... weet meneer kaktus wel!..

Badkuip met zitgevallen is wel zo'n beetje boel klaar inmiddels ondertussen reeds.. gevlokt en gebiesd..

Afbeelding

En.. ik ben stukje bij beetje hier en daar min of meer doende met het in meerdere beurten wit spuiten van de nodige onderdelen..

Afbeelding

In plaats van de alom geprezen Revell akoewa nummertje 4 gebruik ik nu eens een heel andere verruf voor de body van de porsche.. namelijk.. Glasurit Ratio 90... 'k had nog een "emmertje" staan bij wijze van lakstift.. (voor mijn Ducati 750)
dus die verf sproei ik er heden ten dage, nu vandaag tegenaan. waarom?.. omdat het net even lekkerder spuit, en 't een tikkeltje meer blauw-wit is.. en da's wel fijn als we later over een tijdje de blanke lak met kleurverschijnselen eroverheen gaan zetten..

Afbeelding

we onderbreken deze uitzending voor een extra nieuwsbericht!

Want... en ook dus.. wat nou weer?

Afbeelding

Ik heb NOG een porsche.. Ok.. 't is een gebakkie uit de nevelige categorie oud&Fout.. maar dat maakt het niet minder leuk..

Want.. er was ooit eens een nogal enthousiast begin aan gemaakt..

Afbeelding

Dus.. :shock:

Maar goed.. K'baalstra zou k'baalstra niet zijn als ie daar niet wat van zou weten te gaan maken..
dientengevolge kan ik u voorzichtig meedelen.. "K GAAT ER NOG EEN BOUWEN!"

Ik heb tenslotte al meerdere deurpanelen gemaakt voor deze Gemballa, en die Ribben er op, en het verbreden van de dorpels enzo is ook al bekende materie.. 'kgaaat het niet heel gek maken, maar net gek genoeg om er wat leuks van te maken..

ik ga niet tegen alles in proberen om ook de Cyrrus.. want dat gaat het worden natuurlijk voor de deadline af te krijgen.. maar ik moet gezien de progressie momenteel een heel end moeten komen..

Ook omdat er een motorblok in deze porsche zit, en het OOK een revell is.. zijn sommige delen 1:1 uitwisselbaar met de Gemballa.. zoals de bumperts.. en laat ik al een voorbumpert hebben liggen?.. Motorblok, achterbumpert en vleugel, alsmede een setje zij-inlaatpaneelapplicationdevices zullen dus nog even moeten worden gefabriekt voor deze porsche.. maar da's dan ook alles..

't lijkt zo makkelijk als je het snel zegt.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jun, 2011 23:59 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Arie, ik vind je werk(en) perfect in orde, geweldig mooi zelfs.
Maar je verhaaltjes daarbij lees ik niet meer, is niet te volgen.
Ik kijk alleen nog maar naar de plaatjes, die zeggen mij genoeg. (positief!)
Op je vraag "ben je dom of zo", jawel, dat ben ik, daarom kan ik die wartaal niet meer volgen.

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun, 2011 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
wartaal?.. ik?.. 't is alleen om jullie weer een beetje bij de les te trekken. er is niets aan een groepsbouw in je eentje..

Ok.. zo nu en dan mishandel ik mijn toetsenbord.. ach.. soms kan ik mezelf al niet eens meer volgen.
zoals ook vandaag.. da'k besloten heb er NOG een te gaan doen.. doe ik een groepsbouw in mijn eentje.. dan bouw ik wel 2 modellen.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun, 2011 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Ik wist wel dat je die verf eraf kon krijgen!.. :roll:

Veel plezier met je nieuwe kitje.. en maak er maar wat mooi's van.. zal wel lukken denk ik.. :brouw:


Met die mooie goude motor.. :lol: :lol:


Succes!

Grtz,
AutoBrouwert :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun, 2011 8:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Joe aar not alloon Arie, ik zal binnenkort mijn eindfoto's gaan plaatsen. Ben bijna klaar. Er zijn wel wat veranderingen gekomen (noodzakelijk) en dat is dat de kofferdeksel niet meer open kan. De rest wel maar de kofferdeksel is te fragiel (resin) om veilig te kunnen scharnieren.

Groeten Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun, 2011 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
@Eric.. Ik wilt Ploatjes.. nie alleen proatjes!..

@autoslopert.. Heet water met Biotex in de Ultrasoon maakte de laklaag zacht.. kon het merendeel er zo afkrabben met mijn nagels..
De Rest doen we wel met schuurpapier en glaspenseel.. de spoiler past er zo op.. al denk ik eraan om ook de hele spoiler te gaan scratchen.. waarom?.. omdat het kan.. lukt dat niet?.. dan kan ik de andere nogaltijd gieten.. :)

Eerst maar weer eens verder met de Avalanche.. de koplampluiken moeten nog een haartje afgevijld worden.. anders lopen ze vast in de gaten.. dan moet het mechaniek eens een plekkie gaan krijgen.. en de verlichting.. en de schakelaars.. en de batteriijtjes.. oh my!..

Ik denk dat ik mijn aandacht beter eerst richt op de achterbumper.. maar daar moet ik ook nog even een kopietje van maken..vrees ik.. voor de Cyrrus..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun, 2011 16:33 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Arie Kabaalstra schreef:
wartaal?.. ik?.. 't is alleen om jullie weer een beetje bij de les te trekken. er is niets aan een groepsbouw in je eentje..

Ok.. zo nu en dan mishandel ik mijn toetsenbord.. ach.. soms kan ik mezelf al niet eens meer volgen.
zoals ook vandaag.. da'k besloten heb er NOG een te gaan doen.. doe ik een groepsbouw in mijn eentje.. dan bouw ik wel 2 modellen.. :)

Ik begrijp het wel, maar ik probeer nog wel eens wat op te steken van anderen zoals jij.
Een mens is nooit te oud om wat te leren, toch?

En ik weet dat het een beetje krap wordt, maar ook de MIG krijgt eerdaags weer aandacht.
Ben je tenminste niet meer zo eenzaam in deze groepsbouw. :wink:

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement