PPPeter.. als je een Scriber maakt van een Speld, waarvan alleen de onderkant geslepen is, dan zullen de zijkanten van de mal nooit verslijten..
(ik kijk wel dom, maar ik ben niet slim
)
een plastieken malletje van 0.5 mm dik, is ook nog eens redelijk makkelijk strak op het dak te plakselen met liquitape en plakband, een metalen malletje zal ik zeer nauwkeurig moeten vormen om dat voor elkaar te krijgen.. en dan past ie alleen maar op een Rehell Gemballa uit dezelfde productierun als de mijne.. als ik zie dat de andere Avalaches sinkholes op andere plekken hebben..
Vandaag niet veel fysiek uitgevreten met de Gemballa.. de halve dag aan het spitten geweest op het wereldwijde web om plaatjes te vinden van het RUF-Motorblok, aan alle kanten.. maar helaas, aarbeienconfiture.. Geen goede plaatjes ( iemand nog een werkplaatsboek? )
in elk geval staat vast dat de basis van het blok er aan de buitenkant in elk geval hetzelfde uitziet als het standaard 930 blok.. ergo..
Dit konden we met aan zekerheid grenzende onwetendheid dryfitten met een druppy liquitape
Twijfelgebieden omtrent het ware uiterlijk van het blok zijn: de uitlaten.. ik heb foto's van Ruf blokken gezien zonder kachelpotten.. (hoe worden die auto's verwarmd?), ik heb ze gezien met vierkante potten, met 1 Turbo.. met 2 Turbo's.. met ronde luchtinlaat buizen RECHT boven de inlaten van de cilinderkoppen, maar ook met buizen die er niet recht boven stonden, en als zodanig 6 bochtjes hadden naar de inlaatkanalen van de koppen. wie't weet mag zijn mond houden..
Ook de uitlaat is me nog een raadsel.. waar zit de Turbo, hoe lopen de buizen, en hoe ziet de demper eruit?
Klopt het overigens dat de motor 1 Throttlebody heeft?..
Waar zitten de intercoolers, hoe zien die dingen eruit?. en zo ja waarom niet?..
Ik heb vooralsnog niet de ambitie om de motorkap "openbaar" te maken.. maar straks is een deel van de motor wel zichtbaar door het gaas in de voorkant van de Scoops op de achterspoiler, en door de sleuven in de bovenkant van voornoemde scoops.. vragen, vragen, vragen...
Verder is vandaag de "stomp-en-sterf-set" gehanteerd teneinde een stapeltje van deze gevallen te bekomen..
omdat ik in mijn onmetelijke onwijsheid de bodemplaat geschoren had, daar zaten rondjes op, waarvan ik dacht dat het Ejectormarks waren.. echter.. neen.. nog diezelfde avond vond ik een foto van de bodemplaat van een Porsche.. en die maakte pijnlijk duidelijk dat ik er goed naast zat.. kluns dat ik er zit te wezen.. bij twijfel :
Wikipedia!
dus met wat geduld, een pincetje, en een druppie lijm de bodemplaat in oude glorie hersteld..
en.. ja.. dat er aan één kant een rondje meer zit dan aan de andere kant.. of dat daar een rondje minder zit.. dat kan ook natuurlijk.. maar 't klopt.. er is een absoluut verschil van 1 rondje tussen links en rechts.
de rondjes worden als de lijm goed hard is nog een haartje dunner gevijld.. dan moet het goed zijn..
Arie is tevree..