Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2011 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Als ik zeg Ooh en Aah krijg ik een Mod achter me aan dus ik kijk wel uit om dat te zeggen. :twisted: :lol:

Hij staat erg strak in de Primer, Arie. In één keer wordt het een heel ander plaatje.

Wat me wel opvalt is dat de primer rond de vinnen een beetje vlekkerig lijkt. Is het daar nog niet droog of komt dat door de Liqui-tape.
Als het door de liqui-tape komt betekend het dus dat je ze er nog een keer af gaat halen. Krijg je het dan wel weer glad?

Annieweg, gefeliciteerd want ik weet hoe je hier naar hebt uitgekeken.

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2011 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
"ooh, aah.. wat een fijne reactie!.. :brouw: "

de vinnen zitten gewoon klem in de body, 't vlekkerige zie ik zo niet op mijn foto's, maar er zitten hier en daar wat "klodders", op bepaalde plekken heb ik wat dikker gespoten om de laatste krasjes weg te werken.. daar gaat nog een schuurlap overheen..
ik heb ook gezien dat er vooraan bij de rechterdeur nog een heel klein beetje moet worden gevuld.. maar da's één keer een druppie plameur erop, en dan de schuurlap erover.. druppie verf eroverheen blaffen, en dan is't maar een keer klaar.. :)

Bumpertje laat ik nog even voor wat het is.. daar moet nog heel wat aan gesfreesd en geslepen worden om 't goed te krijgen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2011 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Oh....
Ah...Ahaa...watsienik nou in die rooie cirkeltjes?
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2011 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Oh.. daar.. geen idee.. want op het model zitten ze niet.. mogelijk een paar stofjes die er inmiddels weer afgevallen zijn..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2011 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Upon Further examination.. Ha Ha.. :lol: dat zijn helemaal geen vlekjes.. je kijkt er net tussen de vinnen en de flank door.. zo in wat straks de motor ruimte zal zijn..

Ik vond het al zo vreemd... :mrgreen:

In elk geval zijn er zo laat op de avond nog een paar andere werkzaamheden verricht teneinde een bevredigend eindresultaat te kunnen poneren..

zijnde: Het motorblok..

Afbeelding

't ding is met Liquitape aan elkaar geplakseld, om alles te passen, en pas te maken..
dit doe ik om aan de hand van de Foto's ( nogmaals dankjewel Tonie ) de uitlaten van de BTR Kit na te maken, en de Turbo en wastegate op de juiste manier te monteren..
als ik die onderdelen klaar heb, dan kan de hele zwik weer uit elkaar, Liquitape erafpoetsen, en verf d'r op blaffen..
Ik zal voor de uitlaten een grotere diameter moeten gaan gebruiken dan dat er nu in de kit zat.. de Ruf BTR had even meer Punch dan het toch al niet trage standaard blok, en dat ga je niet redden met die "buigrietjes" die Porsche standaard monteerde..

Afbeelding

ook de voorwielophanging is in een dryfit gemonteerd met liquiplakband. en dat past allemaal aardig.. zeker als je bedenkt dat hier ReHell onderdelen moeten passen aan Fujimi onderdelen (die ik in deze kit overigens ook onder de maat vind. qua pasvorm, en flash.. alsof de mallen ook in Bünde stonden om deze Kit te maken)

de Body heeft een schuurbeurtje gehad, en op 2-3 plekken een wolkje grijs.. nu is ie goed.. morgen hier en daar de schuurlap langs.. om 'm volledig voor te bereiden op zijn spuitbeurt..

verdere werkzaamheden:
Interiterreur :
deurpanelen Millimodderen, de capitonering in de deurpanelen moet verlengd worden vanwege het verplaatste dashboard.
Middenconsole spuiten, vloerconsole opbouwen, schakelaars in de stoelen een tippie verf geven, achterbankje afwerken, Tub Spuiten, speakers monteren.
vloer vlokken.. deurpanelen vlokken op de daarvoor bedoelde plaatsen..
Veiligheidsgordelsloten maken, gespen maken, witte gordels ( reeds ingekocht ) monteren

Exteriterreur :
methode verzinnen om de batterijtjes te wisselen, actuators plaatsen, en afstellen, bedraden, Leds monteren ( nog bestellen )
schakelaar verzinnen voor de lampen.
Achterlicht units maken, bedraden
Schakelaars in de body lijmen.

Wielen: even kijken naar Ronal wielen.. die zaten ook onder de witte.. en iedereen heeft die andere.. wil ik dat ook?.. nee.. eigenlijk niet.. :twisted:
Bandjes, model frezen, malletje trekken bandjes gieten..

Kortom.. bijna klaar..

Afbeelding

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2011 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Leuke BlackBerry pincode! ehm, bedoel.. mooi onderstel! ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2011 20:44 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ooh's & Aah's enzo.. :) :P

Maar even zonder dollen, ik vind dat je hier goed werk verzet, je doet je huiswerk, en je let ook heel goed op de kleine details. Chapeau hiervoor! :brouw:

Ik zie ook dat er 4 gaten bij elk wiel ophangpunt zitten, ik neem aan dat je zo de 'ride height' kan kiezen. Weet je al hoe hoog/laag je hem gaat maken?

Succes verder met deze ReHell kit! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2011 2:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Die 4 gaten zijn er voor de bevestiging van de remmerij..ik geloof niet dat je met dit model de hoogte aan kan passen..
Ik wil em eigenlijk gewoon op de standaard hoogte bouwen, want die is van zichzelf al laag genoeg...
huiswerk? Dat hoort er nu eenmaal gewoon bij...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2011 10:40 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Je streeft echt werkelijk naar perfectie, Arie, en dat vind ik prachtig om te zien.
Ik ken de kwaliteit niet van de Revell-modellen, maar zo te zien is dat om te huilen.
Om er dan zoveel tijd en energie in te stoppen om er iets toonbaars van te maken, vind ik knap.
Plus dan nog de nodige extra's die jij gaat toevoegen is bewonderingswaardig.
Ik hoop dan ook dat alles lukt met het inbouwen van die extra's.
Zo uitgebreid zal m'n MIG niet gaan worden, dat weet ik nu al.

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2011 19:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Die vier gaten zijn inderdaad om verschillende rijhoogten aan te kunnen, echter is de standaard laag genoed (vind ik)

Maar verder zie ik dat je toch langzaam aan weer opschiet. En uhhh... mocht je nog wat aan jouw velgen doen... denk je dan ook nog even aan die van mij?

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement