Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Een tijdje geleden werd ik via internet gevraagd of ik een model van het A-team busje wou maken voor een grote fan van deze serie.

Ja lijkt me leuk dacht ik, maar met het bouwverslag van Loeten in het achterhoofd had ik ook zo mijn bedenkingen erover.

Gelukkig ben ik ik de beroerdste niet en ben ik de uitdaging aangegaan. Ik heb de kit van de persoon via de post ontvangen zodat ik alvast kon kijken in de doos, en me evt. bedenken :D

Ik ben met de 24 uurs bouw gestart. Jaja ik heb alleen de 2 motorblok helften aan elkaar gelijmd maar het is een begin :D

Hier is de inhoud van de kit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De aandacht gaat vooral naar de buitenkant. Deze zal ik helemaal moeten spuiten omdat de decals die erbij zitten totaal niet kloppen. Ik zal dus het een en ander moeten afplakken hiervoor.

De binnenkant zal gemaakt worden zoals de doos dat aangeeft aangezien je hier vrijwel niets meer van terug ziet.

Ik heb er in ieder geval zin in en heb tot 29 december de tijd. Dat is de datum waarop de persoon waar ik hem voor bouw, dit model als kado aan zijn broer wil geven.

Kris.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Iceracer op di 08 sep, 2009 16:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Dit wordt een hele vette bak. Succes ik blijf je volgen!

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 19:54 pm
Berichten: 372
Woonplaats: zutphen
ja ja!...ondanks de ''slechte'' ervaringen van menig brouwer met deze kit staat hij toch ook hóóg op mijn verlang lijstje :D .
ga je dan ook zeker volgen! (jouw niet kris, maar het verslag :wink: )
succes!

_________________
greetz,

ForzaFerrari


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: The A-Team Van
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Iceracer schreef:
Ja lijkt me leuk dacht ik, maar met het bouwverslag van Loeten in het achterhoofd had ik ook zo mijn bedenkingen erover.


Hm... Daar zeg je iets... Ik herinner me vooral dat het "ineenklikken" van chassis en body heel moeilijk ging. Door de verbredingen erop ging dat niet zo easy als zou moeten...

Ben benieuwd hoe je alles gaat aanpakken. Ik ga van dichtbij volgen.

En de kleurencode weet je vast al he, die kun je op mijn thread terugvinden: zwart en gun metal... Die decals zijn inderdaad niet zo correct. Ikzelf heb ze gewoon verknipt...

Veel succes met deze lange bouw !!

Enne laat je B.A. meerijden?? :lol:

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Jee er zit nog best veel in dat skill2 doosje :lol:
Veel succes met deze legendarische tv serie bus.

Wij verwachten natuurlijk dat het een goede gaat worden :wink:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Ja Loeten ik hou jou bouwverslag erbij en zal eerst zorgen dat het chassis en interieur goed past onder de body voor ik daar aan begin. Het was erg zonde bij jouw model dat alles afbrak bij het huwelijk van de body, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat andere brouwers er rekening mee kunnen houden. Hoe lullig het eigenlijk ook klinkt :lol:

Ik ga die rode streep denk ik gewoon spuiten, aangezien ik dan ook geen kleurverschil krijg.

Enneh... B.A. komt er waarschijnlijk wel in ja :D Al zullen de kettingen lastig te verven zijn. Ik denk dat ik gewoon maar wat gouden bmf plakken snij en om ze nek wikkel :D :wink: :lol:

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2009 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 feb, 2008 21:17 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Zwolle
Echt een leuk project om te volgen :)

geinig dat je er ook poppetjes bij krijgt.

_________________
Gr. Bart

BMW made addict !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2009 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Iceracer schreef:
Ja Loeten ik hou jou bouwverslag erbij en zal eerst zorgen dat het chassis en interieur goed past onder de body voor ik daar aan begin. Het was erg zonde bij jouw model dat alles afbrak bij het huwelijk van de body, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat andere brouwers er rekening mee kunnen houden. Hoe lullig het eigenlijk ook klinkt :lol:


Daarom houden we deze threads he; om bij te leren en elkaar te helpen. Ik vermoed dat als je de opzetstukken er achteraf opzet, zoals het eigenlijk hoort volgens de bouwbeschrijving, dat je dan geen problemen zal hebben. Alleen heb je dan kans dat er lijmresten en lakreactie kan komen bij het oplijmen... En dan nog hopen op geen kleurverschillen en geen kiertjes want putty/plamuur/miliiput is dan te laat...


Iceracer schreef:
Enneh... B.A. komt er waarschijnlijk wel in ja :D Al zullen de kettingen lastig te verven zijn. Ik denk dat ik gewoon maar wat gouden bmf plakken snij en om ze nek wikkel :D :wink: :lol:


Of je schuurt ze weg en je hangt er 1/24 kettingen in. Misschien hebben ze die wel bij de locale juwelier??? 8) :lol: :twisted:

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jun, 2009 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Zo langzaam maar eens begonnen met deze kit.

Om te beginnen zag ik een berg onderdelen in het chroom terwijl die allemaal in een kleur gezet moeten worden. Ontchromen was de 1e klus.

Gelukkig was het chroom gauw verdwenen toen ik het onderdompelde in de ovenreiniger.

Afbeelding

Daarna was de body aan de beurt. Ik heb hier alle gietranden van weggeschuurd en daarna de ondiepe panellines uitgekrast. Dat zal er een stuk beter uit zien als de lak erop zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het blok was ook al in elkaar gezet, en ontdaan van alle dikke gietranden en kieren. Die laatste zijn opgevuld met plamuur.
Het motorblok zal vrijwel niet meer zichtbaar zijn (behalve de onderkant) dus hier ga ik niets aan doen behalve wat kleur geven.

Afbeelding

Het chassis werd ook in elkaar gelijmd en daarna gespoten met mat zwart. De verf is erg mat en vrij ruw dus wheateren zal een eitje worden op dit chassis :D

Afbeelding

Nu zit ik te twijfelen of ik de bodykit al vastlijm of dat ik op het laatste moment wacht.... dat ga ik nog even uitzoeken wat het beste is.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jun, 2009 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Hoi Kris.
Ziet er goed uit. Alleen bij de chassis, zie ik witte vlekken het matte heen komen. Moet je deze nog een keer spuiten of ligt het aan de het aan de foto?
Verder ziet het er allemaal goed uit!

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement