Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 mei, 2023 14:25 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De ene Porsche klaar, tijd voor de volgende op de werkbank.

Ik heb gekozen voor de 911 Carerra 3.2 Speedster Club Sport (ook bekend als Studie). Wederom een hele mond vol, maar preciezer kan ik niet zijn :lol:
Porsche maakte zijn eerste Speedster modellen op basis van de 356, maar nam na jaren van afwezigheid deze uitgeklede open-top variant ook over op de 911.

In 1987 werd de Speedster als concept car gepresenteerd op de Frankfurt Motor Show. En dat is de versie die ik ga bouwen. Later, toen het model in productie werd genomen, werd de radicale afdekking vervangen door een lage en schuinere voorruit. Ook kwam de bekende double bubble afdekkap waaronder het cabrio dak verstopt zat. Waar een gewone 911 een 2+2 zitter was, is de speedster een pure 2-zitter.

Deze bouwdoos heb ik een keer gratis aangeboden gekregen en het bleek dat de vorige eigenaar al een kleine poging had gewaagd. Niet helemaal volgens mijn standaard, dus ik zal dat deel moeten demonteren. Verder is dit niet het Enthusiast Model, maar de eenvoudigere curbside. De foto's van het studie model tonen niet bizar veel details, dus ik moet even kijken tot hoever ik wil gaan met alle details. In elk geval moet hij er showroomwaardig uit komen te zien.

Hier de doos en de onderdelen in de staat zoals ik hem kreeg.
photo 1219
photo 579929
photo 579928
photo 579930
photo 579931
photo 579933
photo 579932

Kleine noot... de speedster voorruit van het productie model ontbreekt in deze kit. Die heb ik al eens 'geleend' voor een ander project; de 964 Speedster.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 31&t=29074

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 mei, 2023 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 698
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Speedster is wel mijn favoriet model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 mei, 2023 15:30 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De kop is er af. Ik ben voorzichtig begonnen aan de Speedster.
Ik heb de oude onderdelen zonder schade weten los te halen en heb wel meteen gezien dat de remmen (klauwen, schijven en de rest er omheen) moet worden vervangen door iets wat beter lijkt.
Daarna aan de slag gegaan om de body te prepareren. De gietnaden zijn super dus, dus daar is weinig werk aan. Paneellijnen zijn mooi en diep, dus licht uitkrassen was voldoende, maar de pasvorm is niet helemaal wat ik gewend ben van Fujimi.

Zie hier de achterklep. Die past gewoon echt niet. Niet moelijk op te lossen, maar toch.
photo 580543

Dan de bumpers. De bumper voor moet rechter aflopen en niet naar voren. Tevens zit er een rare rand aan, die bijna een splitter doet vermoeten. Dit moet eigenlijk gewoon de welving van het spatbord voorstellen. Ik voel was plamuur aankomen...
photo 580542

Ook die achterbumper is het net niet.
photo 580541

Dus geen moeilijke aanpassingen, maar het moet wel 'even' gebeuren.

Dan nog enkele leuke referentie plaatjes en de kleur die ik op bestelling heb laten maken bij ZeroPaints.
photo 580446
photo 580544
photo 580545
photo 580546
photo 580540
Bron: https://www.4legend.com/2017/porsche-91 ... e-de-1987/

En hier nog een interessant fimpje over dit model
https://www.youtube.com/watch?v=k7FZRLdyP7g

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 mei, 2023 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Zeker uniek!!!
Geen discussie mogelijk. En over smaak valt te twisten. Maar je moet wel een heeeeel echte Porsche fan zijn wil je dit mooi vinden als ik de foto van de echte bekijk.
Wat een afzichtelijk ding zo.
Maar goed, bij modelbouw gaat het erom zo dicht mogelijk in de buurt van het origineel te komen.
En dat is je wel toevertrouwd denk ik zo.
Succes, en ik volg het zeker. Alleen al wegens de creatieve aanpassingen die je doet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 mei, 2023 10:55 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Schummie schreef:
Maar je moet wel een heeeeel echte Porsche fan zijn wil je dit mooi vinden als ik de foto van de echte bekijk.
Wat een afzichtelijk ding zo.

Hahahaha :mrgreen:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook geen schoonheid. Maar ik vind om een of andere manier juist die buitenbeentjes interessant. Die maken de line-up in de vitrine interessant. Net als die absurde Veilside en Gemballa die ik ooit bouwde. 8)

Dus ik ben het model wat aan het prepareren voor het spuitwerk en met name de remmen staan me niet aan. Detail is nauwelijks aanwezig en wat er zit, klopt ook niet echt.
Ik heb zelf natuurlijk al eens schijven ontworpen, maar die zijn wat te groot en geperforeerd. Dus daar heb ik nieuwe voor getekend. Dan de remklauwen... dat moeten vrij kleine klauwen zijn. Maar met 1 zuiger, waar de meeste nieuwe remmen (of upgrades) gebruik maken van 2 of meer zuigers.
photo 581144
In de foto hierboven zie je 2 metalen remklauwen van The Model Car Garage. Deze komen heel goed overeen, maar ik moet er nog 2 hebben. Dus die ga ik ook nog tekenen.
Maar hier even de remschijf... en die wordt op dit moment geprint :mrgreen:
photo 581147

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 mei, 2023 9:21 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
En weer een klein stapje verder. Dit is een curbside model en ik ga daar niet te veel aan veranderen. Echter, ik heb wel een 3D bestand van een motorblok aangeschaft. Dat blok is ook niet 100% naar mijn zin voor een full display, maar goed genoeg om dat witte plastic blok te vervangen. En tevens weer een mooie vinger oefening met hakken en zagen.
photo 581163

Op de foto zie je al, dat ik stukjes aan het kunsthars blok heb moeten aanpassen. De startmotor klopte van geen kant en ook wat aan de behuizing was fout. Tijd om zelf eens een blok te gaan tekenen. Maar pas nadat dit model af is.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 mei, 2023 23:07 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Vandaag even een eenvoudige remklauw getekend en geprint. Dus dan kan ik dat deel van de auto ook afmaken.

photo 581222
photo 581232

Ondertussen ben ik het motorblok aan het passen. Het meest lastige zijn de aandrijfassen.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 mei, 2023 12:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Motorblokje is nu al een wereld van verschil zonder je aanpassingen. Goed bezig. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 mei, 2023 9:01 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja, dat motorblokje krijgt nog een eigen post ergens in de komende dagen. Ik moest namelijk de versnellingsbak inkorten en ik zoek nog naar een manier om het blok weer normaal te bevestigen.

Ondertussen ben ik teruggevallen iets wat eenvoudiger moet zijn. Het uitlaat systeem.
De uitlaat zal voor met randjes, die er wel op moeten zitten, maar net even anders. Dus begonnen met de demper glad te maken.
photo 581406
Daarna ook wat gewijzigd aan de warmte wisselaars. En zat een stukje plastic tussen de wisselaars, maar die moet er onderdoor aan voorbij lopen richting de tussendemer.
photo 581405

Dan de wielophanging achter. Ik vond die niet mooi en ik moet natuurlijk een goede basis hebben voor mijn nieuwe remschijf. Dus hier een foto van de kit ophanging (en ik moet de remschijf eraf snijden, want de vorige eigenaar had dat al vastgelijmd) en mijn aangepaste versie die ik nog wel netjes moet schuren en zo.
photo 581403
photo 581404

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jun, 2023 8:34 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Vanochtend voordat ik aan het werk ging, even naar de wielophanging gekeken. Beide kanten zijn aangepast en de volgende aanpassing is het vervangen van de schokbrekers.
photo 581465
Wat een beetje creatief knutselen met buisjes en ijzerdraad al niet kan veranderen.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement