Goedendag allemaal,
Mijn 1e verslag in de waggies sectie van Modelbrouwers, en ik was eigenlijk van plan deze niet te posten.
Toen ik me al wat aan het voorbereiden was op de bouw van dit model, en zocht naar referenties en andere bouwverslagen, was ik verbaasd dat er van dit model nog geen verslagje is gemaakt in de auto's sectie..
Tis een recentere kit (2021) van NUNU onder referentie: PN24010
Maar voor 1 of andere reden had ik nou echt gedacht dat er toch al iemand de kit gebouwd had en dus ook een verslag had gemaakt..
Nou, zoekresultaten leverden niks op, dus om die reden dan toch maar besloten er een verslagje aan te hangen.

Beginnen kunnen we doen met wat korte history van het verslagsonderwerp;
De BMW M8 GTE is een endurance grand tourer (GT) auto gebouwd door de Duitse autofabrikant BMW. Hij werd eind 2016 ontwikkeld en maakte zijn competitiedebuut in het IMSA WeatherTech SportsCar Championship en het FIA WEC voor het seizoen 2018, en markeerde daarmee de terugkeer van BMW Motorsport naar de 24 uur van Le Mans na een onderbreking van zes jaar.

[source text & picture: wikipedia]
Deze specifieke uitvoering is de winnaar van de 2019 24 hours of Daytona en kan bestickerd worden met team #24 of #25
Voor wie interesse heeft, hier een geschiedenis les van NUNU zelf:

Inhoud van de kit zelf (PN24010):

Bij deze kit ook wat extra spul aangeschaft;
Het upgrade setje van NUNU zelf (NE24010):

Ook aanwezig in datzelfde upgrade setje van NUNU; carbon fiber decals!
Hier een foto samen met de originele decals, alsook window frames en masks van Decalcas (DCL-MSK017)

Vooral de carbon fiber decals zijn een must als je deze kit iet of wat met een knipoog naar de echte wagen wil bouwen.
Zoals al gezien wordt het een drukke wagen, zo met al die decals die eraan moeten..
De kit kan opgedeeld worden in 3 grote delen, rollend chassis, tub, en bodywork, en dat geeft ons ook direct een workflow.
En starten deden we met het chassis!
De PE netjes. Oogt alweer direct anders!


Assemblage van voor en achteras (schijven dienen nog aangepakt te worden):






De carbon fiber decals gingen er als 1e op, nog voor de rest van het chassis werd geassembleerd, maar ben toen vergeten foto's te nemen op dat moment. Dus deze zijn van het afgewerkte chassis al.
Tis altijd spannend om te werken met zo enorme waterslide decals.. Tis soms beetje prutsen om alles met behulp van setter en softner mooi de contouren van het model te laten volgen.
En ook deze keer was het kwestie van 2 volle namidagen vechten!
dan alles 24h met rust laten, en dan enkele lagen semi gloss vernis erover uit het LP gamma van Tamiya.
Ik ben heel voorzichtig geweest, omdat ik wist dat de vernis wel es 'heet' kon reageren met de decals, door 3 tal halfdroge lagen te airbrushen, waarna 1 natte laag om de boel smooth te trekken. Dit droogde heel mooi op met het gewenste semi gloss effect,
MAAR...
heeft de LP blijkbaar toch gereageerd met de decals op sommige plaatsen.. AAAAGHRRR..
tis vooral zichtbaar op de neus, waar het goedje heeft gerageerd in de panel lines en achteraan aan de difuser ook wat..
Met dit als resultaat:


Zoals gezegd, valt al bij al nog mee, en tis ook niet echt iets zichtbaars, maar dan nog, stak wel effe tegen..
Ook was ik toch al in de war bij assemblage van het chassis.. En namenlijk op 2 locaties..
1e zit ik met een spleet waar volgens mij er gene hoort te zitten.. Ik heb geprobeerd op andere manieren, maar tis wel degelijk iets wat in de kit zelf zit.. Het sluit gewoon niet netjes aan! Ik ga nog zien wat ik hiermee doe, anders wat dunne styreen latjes ertegen aan.. Afhankelijk van hoe zichtbaar het zal zijn.


En dan nog de achteras situatie.


C16 heeft 2 puntjes uitsteken die aansluiten met gaten die onderin B10 zitten. Maar dat komt dus ook niet overeen? Allez, komt wel overeen, maar volgens mij moet de bak van de achteras tegen de onderkant van B10 hangen denk ik dan?
Hoewel het niet anders kan dan op deze manier? want anders zit de as te hoog en passen C33 en C34 niet meer aan hun joints..
In beide gevallen heb ik geen idee wat er hier nou aan de hand is, tzijn foutjes in de kit zelf volgens mij... maar tis toch maar iets raars..
Soit, alles past wel voorlopig, en met het chassis klaar nu, gaan we volgende post starten met het interieur!
Kevin