Bedankt Arno en Peter.
Zowat de enige reden waarom ik zoveel details aan de cockpit toevoeg, is omdat de deuren open kunnen. Dat is tegenwoordig zeldzaam bij de diecast en resin modellen.
De afgelopen dagen heb ik wat aanpassingen aan de versnellingspook-constructie gedaan, vandaag is die constructie met CA en J&B weld op het buizenframe gelijmd.
Was een zeer delicate klus. Macro foto's tonen nog wat stof waar ik de J&B weld heb geschuurd :
Op deze foto is de ongeschilderde J&B weld tussen de buis en de onderkant van de versnellingspook- constructie te zien :
Dit is de buis die van de versnellingspook naar de versnellingsbak loopt, bestaat uit 8 onderdelen.
Het rechtse deel van de kruiskoppeling is het enige dat ik van het Solido model heb gebruikt, de rest is zelf gemaakt.
Was een behoorlijke klus om dit op de juiste lengte te maken :
Dryfit. De onderkant van de versnellingspook wordt later in het rechtop staande buisje van de buis gelijmd :
Lijkt niet veel, maar dit is een serieuze stap vooruit.
Groeten
Pascal