Een volgende update. Bouwtijd is wat onderbroken door een vakantie in Cannes. Maar toch weer wat vooruitgang te melden.
Beide radiatoren bewerkt en de bijbehorende FE delen gemonteerd.
Daar moet het volgende buizenwerk later nog op aangesloten worden. Inmiddels gepolijst.
Voor het flexen waren die buizen in werkelijkheid onderbroken door flexibele aansluitingen om het afbreken van de buizen te verhinderen.
Ik ben na wat experimenteren uitgekomen op rubberen krimpkous met aluminium klemmen van het bekende plakaluminium tape in smalle stroken gesneden.
Wederom een geduldig werkje. Later doe ik de resterende 3 buizen nog.
Wat losse delen die later op het brandschot moeten komen. Ge polijst en proefgepast.
Tankafsluitingen of vuldoppen. Bewerkt en onbewerkt. Doordat er aan de onderzijde een stangetje zit, kon ik de afsluiter in de dremel plaatsen, waarna de schuurpads van 3500 tot 12000 erlangs zijn gehouden.
En op hun eindbestemming.
Vervolgens de FE afdekking erop en wat FE versterkingsdelen erop gelijmd.
De FE delen waar de stuurstang uit moet komen. Ook hier weer aanpassingen nodig. Om het gat in de body door de opening te laten lopen kiezen veel bouwers ervoor om dit FE deel te kantelen.
Die positie is echter niet juist. Ik heb gaten geboord in de FE delen waardoor ik zowel de stuurstang in de goede positie heb, als ook de FE versterking delen. Veel meetwerk en gedoe, en ik weet ook niet of ik er straks veel van terug zie.
Wat buigwerk aan de pedalen. En toch een foutje. De bodemplaat om het geheel aan het chassis te lijmen de verkeerde kant op gebogen. Die komt nu voor de pedalen in plaats van erachter. Ik denk toch dat ik probeer ze nog de goede kant op te buigen. Als ie breekt zal ik elk pedaal afzonderlijk in het chassis moeten plaatsen.
Delen voor de torsiestang aan de voorzijde. De messing buis is met zuur zwartgemaakt.
En op de plaats gebracht. Het overtollige CA is met aceton weer verwijderd.
En tenslotte weer een experimentje. De hoofdsteun is een FE deel wat bruin gespoten moet worden, en daarna op een zwart gespoten FE deel moet worden gelijmd.
Hoewel dit erg klein is heb ik geprobeerd om daar ook zelfklevende stof van MFH te gebruiken.
De randen zijn inmiddels al wat strakker afgewerkt.
Tot een volgende update maar weer.