Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 14:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Kom, kom Ronald. Niet zo snel opgeven. Ik had je reactie gewoon nog niet gelezen. Daarbij doe ik in principe vrijwel altijd wat met suggesties. Dat is juist de reden dat ik al die foto’s maak en plaats. Ook dat kost best veel tijd.
En dat doe ik niet om alleen maar Oh, en Ah’s te scoren. Al mijn verbeteringen wat skills betreft komen in feite van dit forum. Het oefenen van meer geduld komt van mezelf.
Voor wat betreft die slangen. Ik had een versie die van zichzelf al wat geler was, maar die was veel stugger en dat leidde tot knikken bij het plaatsen van al die slangen.
Het kleuren van deze slangen van binnen werkte niet, wegens de zeer geringe diameter. Dat kwam er vlekkerig uit te zien. Ik had gehoopt dat door de capillaire werking het verdunde benzinegeel als vanzelf door heel de slang zou trekken. Maar dat werkte dus niet.
Ik heb inmiddels wat meer gelere slangen die wel flexibel zijn. Maar ik krijg de huidige slangen aan de kant van de verdeler niet meer los zonder schade, en kan er ook niet meer goed bij.
Ik hoop dus op een vergeling van de huidige slangen, en neem deze ervaringen en tips weer mee bij mijn volgende 1/20 project.
Dus wat mij betreft blijf je gewoon doorgaan met tips en suggesties. Daar kijk ik zeker naar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Ok een misunderstandje sorry :mrgreen: Maar inderdaad als je schade gaat maken dan zal ik er ook van afblijven en de tip meenemen naar een volgende bouw. En ik bleef toch wel volgen hoor want het is een mooi stukje modelbouw ook al zal ik het zelf niet bouwen.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hee mannen, ik zou al blij geweest zijn met het idee dat ik op deze schaal brandstof slangen zou kunnen plaatsen.
Respect

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 sep, 2021 0:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Een kleine update. Ik ben wat aan het experimenteren geweest met de stoel. Aanvankelijk had ik die mat zwart gespoten volgens de manual.
Maar ik vond een heel mooie zelfklevende suede-achtige bekleding van MFH. In het verleden bij mijn 1/43 modellen was dat geen optie, omdat de structuur van de stof dan veel te ruw was.
Maar bij deze voor mij heel grote schaal wilde ik het toch eens proberen.
Des de stoel in de remolie. De zaak weer kaal.
Dat spul van MFH bleek prima verwerkbaar. En je haalt zomaar een stoel of 5 uit een stuk van die zelfklevende stof.


photo 543680


Voor de gordels zijn stroken stof meegeleverd, en de gespen zijn FE delen.


photo 543678


Het is toch nog wel een gepriegel om die gordels door de gespen te voeren.


photo 543679



Hieronder de twee schoudergordels met de logo's van de fabrikant erop geplaatst.



photo 543681



En nadat de beide heupgordels geplaatst zijn, en door de gordeldelen gevoerd die door sleuven in de stoel tussen de benen komen.



photo 543683



En tenslotte nog weer even kijken of het nog steeds in de monocoque past. Door die stof wordt het allemaal net weer wat breder.
Gelukkig past het nog. Op deze foto zit de stoel nog een beetje scheef omdat ie er nog los in zit.



photo 543682



Wat mij betreft een geslaagd experiment dat voor herhaling vatbaar is bij eventuele volgende modellen in deze schaal.
Tot een volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 sep, 2021 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Zeer fraai en een absolute meerwaarde t.o.v. mat zwart spuiten.
Heb je die gordeltjes zelf uit het stof moeten snijden of zijn ze al voor je voorgesneden? :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 sep, 2021 9:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
@cire430.
Die gordels zijn al voorgesneden. In 3 verschillende breedtes. Je ziet het op de foto’s nauwelijks terug, maar de schoudergordels zijn iets breder dan de delen die in een lus om de heupgordels zitten.
De zijn zelfklevend, wat als nadeel heeft dat je ze nogal lastig door de gespen gevoerd krijgt. Maar je krijgt er genoeg stof bij om een paar mislukte pogingen te kunnen hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 15:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Mooi hoor, die zwarte stof. Ik vind het er heel realistisch uitzien. Geeft echt een meerwaarde.
Die gordels zien er ook prachtig uit.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2021 15:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Een volgende update. Bouwtijd is wat onderbroken door een vakantie in Cannes. Maar toch weer wat vooruitgang te melden.

Beide radiatoren bewerkt en de bijbehorende FE delen gemonteerd.


photo 544632


Daar moet het volgende buizenwerk later nog op aangesloten worden. Inmiddels gepolijst.


photo 544631


Voor het flexen waren die buizen in werkelijkheid onderbroken door flexibele aansluitingen om het afbreken van de buizen te verhinderen.
Ik ben na wat experimenteren uitgekomen op rubberen krimpkous met aluminium klemmen van het bekende plakaluminium tape in smalle stroken gesneden.
Wederom een geduldig werkje. Later doe ik de resterende 3 buizen nog.


photo 544630


Wat losse delen die later op het brandschot moeten komen. Ge polijst en proefgepast.


photo 544633


Tankafsluitingen of vuldoppen. Bewerkt en onbewerkt. Doordat er aan de onderzijde een stangetje zit, kon ik de afsluiter in de dremel plaatsen, waarna de schuurpads van 3500 tot 12000 erlangs zijn gehouden.


photo 544634



En op hun eindbestemming.



photo 544635



Vervolgens de FE afdekking erop en wat FE versterkingsdelen erop gelijmd.


photo 544636



De FE delen waar de stuurstang uit moet komen. Ook hier weer aanpassingen nodig. Om het gat in de body door de opening te laten lopen kiezen veel bouwers ervoor om dit FE deel te kantelen.
Die positie is echter niet juist. Ik heb gaten geboord in de FE delen waardoor ik zowel de stuurstang in de goede positie heb, als ook de FE versterking delen. Veel meetwerk en gedoe, en ik weet ook niet of ik er straks veel van terug zie.


photo 544637


Wat buigwerk aan de pedalen. En toch een foutje. De bodemplaat om het geheel aan het chassis te lijmen de verkeerde kant op gebogen. Die komt nu voor de pedalen in plaats van erachter. Ik denk toch dat ik probeer ze nog de goede kant op te buigen. Als ie breekt zal ik elk pedaal afzonderlijk in het chassis moeten plaatsen.


photo 544638



photo 544639



Delen voor de torsiestang aan de voorzijde. De messing buis is met zuur zwartgemaakt.



photo 544640


En op de plaats gebracht. Het overtollige CA is met aceton weer verwijderd.



photo 544641



En tenslotte weer een experimentje. De hoofdsteun is een FE deel wat bruin gespoten moet worden, en daarna op een zwart gespoten FE deel moet worden gelijmd.
Hoewel dit erg klein is heb ik geprobeerd om daar ook zelfklevende stof van MFH te gebruiken.


photo 544642


De randen zijn inmiddels al wat strakker afgewerkt.



photo 544643



Tot een volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2021 1:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Mooie update weer. Wat werk je toch netjes. Die krimpkousjes zijn precies goed qua materiaal en uitstraling. Het "foutje" wat betreft buigen is zeker niet storend maar ik snap dat je de strip toch achter de pedalen wil hebben. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2021 9:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Knap werk. Ziet er allemaal prima uit.

Ik laat PE gespen in het frame zitten om de gordels er door te halen. Dat is makkelijker omdat je de kleine gespen beter kunt vast houden.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement