Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2021 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 jul, 2014 20:26 pm
Berichten: 9
Ik lees hier ondertussen al een hele tijd mee en ik dacht dat het wel eens tijd werd om zelf een bouwverslag te starten. Het gaat om de BMW Z8 van Revell. Ik ben al even bezig met de bouw en heb al de nodige tegenslagen gehad, maar nu eindelijk terug de moed gevonden om verder te bouwen. Omdat de doos van mijn kit niet echt in al te beste staat is, heb ik maar vlug even een foto van het internet geplukt.

Afbeelding

De body zal gespoten worden in BMW Dravitgrau van Gravity Colors, dit is een grijs met daarin ook wat goud. Het interieur wordt rood met enkele zwarte accenten.

Er werd gestart met het onderstel. Eerst kreeg de achterwielophanging zijn kleurtjes en werd deze samengebouwd:

photo 544028

Hierna werd de uitlaat zilver gespoten:

photo 544027

Van het onderstel vond ik niet echt referentiefoto's, dus heb ik de creativiteit maar de vrije loop gelaten:

photo 544026

En dan alles samengevoegd:

photo 544029

De voorste wielkasten vormen één onderdeel samen met het interieur. Op deze foto's vormt dit nog één geheel, maar na het passen bleek dat het op deze manier niet eenvoudig zou zijn om de carrosserie over het geheel te krijgen dus heb ik besloten om de wielkasten van het interieur te zagen. Dit is gelukt zonder de verf te beschadigen en zal op het eind van de bouw toch niet zichtbaar zijn. Op de foto's is alles wel nog één geheel:

photo 544030

photo 544031

De velgen in deze kit bestaan uit twee delen en daartussen zitten de remschijven. Het hart van het achterste deel moest zwart worden, waardoor je niet door de velgen zou kunnen kijken. Dit beviel mij niet, dus heb ik besloten om de achterste delen aan te passen. Op onderstaande foto is links het origineel en rechts de aangepaste versie:

photo 544032

Door de ingreep moesten de remschijven vastgelijmd worden aan de velgen en zullen de wielen niet meer kunnen draaien, maar dit is voor mij geen probleem. Op onderstaande foto's zijn de velgen gespoten met daaraan de remschijven bevestigd:

photo 544033

photo 544034

Op dit punt stond de bouw een aantal maanden geleden, maar bij het interieur begon de ellende: reacties van de verf, problemen met afplakken, etc. Door deze problemen had ik het even helemaal gehad met bouwen, maar afgelopen week ben ik terug begonnen en momenteel lijkt alles goed te gaan. Het interieur staat bijna volledig in kleur. Hiervan moet ik nog foto's maken, maar die volgen zo snel mogelijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2021 9:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Leuk dat je deze bouw hier met ons wil delen. Je wekt erg netjes zo te zien en bent niet bang om e.e.a. doordacht aan te passen.
Ziet er prima uit wat je nu laat zien. Heb je een airbrush voor je spuitwerk? :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2021 18:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 jul, 2014 20:26 pm
Berichten: 9
cire430 schreef:
Leuk dat je deze bouw hier met ons wil delen. Je wekt erg netjes zo te zien en bent niet bang om e.e.a. doordacht aan te passen.
Ziet er prima uit wat je nu laat zien. Heb je een airbrush voor je spuitwerk? :)


Ik heb inderdaad een airbrush die ik tegenwoordig voor bijna alles gebruik, enkel voor kleinere onderdelen gebruik ik nog wel eens penselen.


Voor het vervolg van de bouw heb ik de BMW logo's op de velgen geplaatst, en daarna heb ik de wielen op het onderstel gelijmd:

photo 544078

Verder werden alle onderdelen voor het interieur in kleur gespoten. In het interieur werd rood, zwart en de carrosseriekleur, BMW Dravitgrau, gebruikt. Vooral de stoelen waren niet eenvoudig om af te plakken, maar ik ben best tevreden met het resultaat:

photo 544073

photo 544075

photo 544074

photo 544072

In het interieur heb ik ook voor het eerst flocking poeder van Scale Production gebruikt, dit is voor een eerste keer best goed gelukt:

photo 544076

photo 544077


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: zo 19 sep, 2021 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
ziet er best leuk uit
Kijk al uit naar het vervolg
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: ma 20 sep, 2021 9:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Je gaat me toch niet vertellen dat dit je eerste kit is die je bouwt. Het ziet er allemaal erg strak en net uit. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: di 21 sep, 2021 10:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Ziet er prima uit :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: vr 24 sep, 2021 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Wat een mooie vorderingen.
Het ziet er allemaal erg strak uit!
De gekozen kleuren voor het interieur vind ik erg mooi, staat erg goed.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2021 15:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 jul, 2014 20:26 pm
Berichten: 9
Bedankt voor de reacties!
@cire430 Ik heb in het verleden wel al enkele kits gebouwd, maar toen met een minder resultaat. Door hier en op andere forums bouwverslagen te bekijken heb ik heel wat bijgeleerd en dit lijkt nu wel te helpen.

In de vorige post waren bijna alle onderdelen van het interieur klaar, enkel het stuur moest nog in kleur gezet worden:

photo 544625

Aan de onderkant van de rolbeugels boven de zetels zit bij de echte Z8 een randje in chroom, dit heb ik met BMF gemaakt:

photo 544626

Verder werd het dashboard nog afgewerkt met enkele decals voor de meters:

photo 544627

Na deze stappen werd het interieur volledig samengebouwd:

photo 544628

photo 544629

Als laatste stap moet nu de carrosserie in kleur gezet worden en dan kan deze bouw afgerond worden. Het bouwen zal in de toekomst wel wat trager gaan, want de prioriteit ligt sinds deze week terug bij mijn studies.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2021 1:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Ziet er top uit. Mogelijk zou je nog voeten matjes kunnen toevoegen voor de finishing touch. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW Z8 - Revell 1/24
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2021 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 jan, 2012 14:49 pm
Berichten: 360
Woonplaats: Arnhem
Mooi werk! Dit is een van mijn favoriete auto's, dus ik vind het erg leuk om jouw vorderingen te volgen.
Je bouwt mooi strak en kiest niet voor de makkelijkste weg, het recept voor een fraai resultaat. Ik ga je volgen.

_________________
Onder handen: Even niets, druk bezig met verbouwen van mijn huis. Daarna heb ik een erg fijne hobbyruimte om al mijn modelbouw te kunnen doen.
Afgeronde projecten Repsol Honda RC211V '03 Valencia / Tamiya Toyota Supra en veel meer...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement