Daar is ie eindelijk. De volgende update.
Het gaat niet snel. Zoals eerder al aangegeven. Deze kit is duidelijk uit de begintijd van MFH.
Dat kun je merken aan de slechte pasvorm van de delen, en de hoeveelheid werk je hebt aan al die witmetaal delen.
Toch heeft deze kit wel potentie. En misschien ben ik ook wel wat verwend met de Tameo kits van de recente periode.
Maar goed, ik ga gestaag door, en bewerk elk onderdeel tot ik er tevreden mee ben.
Het is wel helder. Dit wordt mijn langst lopende project tot heden.
In de latere kits zijn de schijven van FE delen. In deze kit zijn ze nog gegoten van witmetaal. Toch is het wel heel aardig te krijgen na wat werk.
De staat zoals ze in de kit zitten.
Na wat schuren en polijsten.
Gevolgd door een zuurbehandeling.
En na de behandeling met de elektrische tandenborstel en de dremel.
De bouten of de klinknagels weer kaal geschuurd om ze beter uit te laten komen.
Even wat passen met de drijfassen en de versnellingsbak. Ik ga die assen nog aanpassen. De assen zelf worden vervangen door aluminium buizen. De stofhoezen probeer ik met krimpkousen zo dicht mogelijk bij het origineel te krijgen.
De binnenkanten van de velgen.
De mooie gedraaide velgen. Moeten nog wel wat gladder gemaakt worden.
De binnendelen voorbewerkt. De moeren zelf moeten nog zilver worden, met een zwarte naaf.
Verder met de achtervleugel.
Zo zit ie in de kit.
Na wat schuren en vijlen.
En het voorlopig eindresultaat. Op de foto's niet helemaal goed te zien. Maar de vleugel heeft een mooie realistische "look" gekregen.
De gedetailleerde FE wing end plates.
Het tweede vleugel deel blijkt veel te breed te zijn. Die moet dus smaller gemaakt worden. Daardoor verdwijnen ook de pinnen die door de wing end plates moeten komen. Daar moeten rivets voor komen van buiten naar binnen.
Eerst maar weer wat proefpassen.
De steun waar de vleugel op moet komen bestaat ook weer uit verschillende delen die met die rivets aan elkaar gezet moeten worden. Daar moet ik naar op zoek, omdat de bijgeleverde eigenlijk iets te klein zijn, en ik er te weinig heb. De kop moet 1,4 mm zijn, en de diameter 1 mm met een lengte van ongeveer 6 mm. Voorlopig kan ik die nog niet vinden.
Ook voor deze delen weer veel voorbewerking vereist.
En weer wat proefpassen met tijdelijk tandenstokers als vervanging voor die pinnen.
Tussendoor maar weer wat schuren, vijlen en polijsten. De toekomstige luchthappers voor de achterremmen.
De lampenhouder gepolijst, en gereed gemaakt om later op de steun te kunnen plaatsen. Het plasric van de lamp is nogal vergeeld, evenals het glas van het raam.
Maar eens kijken of daar nog wat aan te doen valt.
Kortom, we zijn onderweg. Maar ik krijg veel bouwplezier voor m'n geld.
Tot de volgende keer maar weer.