Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Ik duim voor je!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: wo 23 jun, 2021 8:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
thanks
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: do 24 jun, 2021 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
De laatste keer (Ferrari logo’s voor de Alfa 8C) heb ik 4x een aangepast bestand aan moeten leveren :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2021 10:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Wel zoals vermeld in mijn ander topic van de M3 , mijn bestelde decals zijn dan toch aangekomen , ze zijn wondermooi gedrukt loepzuiver en goed van kleur , eerlijk ? Ze zijn beter dan de originele
Kijk zelf maar

Afbeelding

Versturen plus vector maken plus drukken samen 35€ dat is zeker niet teveel betaald , en ik heb gevraagd of ze nog meer klanten wilde " natuurlijk "ze werken samen met die gasten die alles in resin maken " USCP "
Hun adres is "  info@decalshop.ru  " ik had de vertalen gebruikt maar corresponderen liefst in het Engels
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2021 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Wat fijn dat het goedgekomen is! Helaas niet de goedkoopste oplossing, maar als ik zie wat je thuisgestuurd hebt gekregen ben je inderdaad absoluut niet afgezet.
Ik zou wel beginnen met de minst belangrijke decals, want decals die met speciale druktechnieken zijn gebruikt i.p.v. zeefgedrukte decals zoals in bouwdozen zitten gedragen zich soms net wat anders dan je gewend bent. Pas ook op met decalverzachters, ze kunnen er niet altijd tegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2021 13:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
ok dank u , weer iets bijgeleerd , er zat wel een nota bij dat de decals in lauw warm water moesten gelegd worden
ik ga het eens proberen laters
Thanks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: do 23 dec, 2021 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
coachke schreef:
ok dank u , weer iets bijgeleerd , er zat wel een nota bij dat de decals in lauw warm water moesten gelegd worden
ik ga het eens proberen laters
Thanks


Decals en warm/lauw, altijd doen :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: za 25 dec, 2021 2:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Succces met de Alpina Marc. De decals zien er fraai uit.

Btw... Zo leer ik even iets bij. Decals worden dus vervaardigd door zeefdruk, geen prints o.i.d.

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 Alpina B7
BerichtGeplaatst: za 25 dec, 2021 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Wolfman schreef:
Btw... Zo leer ik even iets bij. Decals worden dus vervaardigd door zeefdruk, geen prints o.i.d.


Hangt er heel erg vanaf hoor! Zeefdrukken is bij grotere oplages (denk aan een paar 100 of meer, tot in de duizenden zoals bij bijv. Revell) de beste keus, omdat de kwaliteit goed is en er dan ook gewerkt kan worden met dekkende, witte en metallic kleuren, maar de opstartkosten zijn hoger. Deze decals kunnen gelaagd worden opgebouwd, dus met bijvoorbeeld een witte onderlaag. Vrijwel alle decals in bouwdozen zijn gezeefdrukt, tegenwoordig gaat dat wel met geavanceerdere digitale apparatuur en niet met het klassieke zeefdrukken uit de kunstenaarswereld.
Decals kunnen ook geprint worden met een 'gewone' printer, meestal worden laserprinters gebruikt, en dat zie je weleens bij kleinere aftermarket decalmakers. Deze decals zijn duidelijk minder van kwaliteit, de verzadiging van de kleuren is minder mooi en ook kan er in principe niet dekkend of wit geprint worden. Een recente ontwikkeling zijn vlakbed UV-printers. Deze printen een soort wasachtige inkt die met UV-licht wordt uitgehard. De kwaliteit is prachtig, bijna niet te onderscheiden van een zeefdruk, en vergen geen opstartkosten. Deze decals zijn wat stugger en reageren niet altijd goed op decalverzachters. Spotmodel uit Spanje gebruikt bijvoorbeeld zo'n vlakbed UV-printer. Ik denk dat de nieuwe decals van Coachke ook op deze manier zijn gedrukt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement