Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 16:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Volgens mij heeft Ruud het chassis nog ondersteboven op zijn bureautje. Dus zitten de bladveren wel goed.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
@Schummi:

Het chassis ligt wel goed want de assen horen onder het chassis kijk maar naar de foto in mn vorige post.

Hieronder een bouwplaatje uit een Pocher handleiding van hetzelfde model.

photo 537742


trek je conclusies, misschien klopt de beschrijving van Italeri wel niet!!

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 mei, 2021 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Peter heeft absoluut gelijk, ik twijfelde al bij het monteren - ging ervan uit dat het een moderne ‘upside down vering was’. :cry:

Ik ga kijken wat er misgaat, want de bladvering moet wél met de ‘gladde’ kant naar boven (en dat is nu het geval). Ook de wijze van monteren met de verschillende uitsparingen staat omdraaien niet toe én kom ik met de bevestigingspunten totaal niet uit.

Bij de Mefistofele klopte de ophanging óók niet, maar dat kon ik relatief eenvoudig corrigeren.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 mei, 2021 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Ik ben bang dat het een fout in de kit is :oops: ... en één die niet eenvoudig oplosbaar is.

Uit twee verschillende uitvoeringen van de kit:

photo 537809

photo 537808

zie je dezelfde fout. Kijk je naar de referentiefoto’s: doorlopende, gladde deel boven, maar de buiging precies andersom.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Het is jammer, maar helaas ... het is simpelweg een (forse) fout in de kit. Op zich vreemd, omdat deze 1:12 modellen zijn afgeleid van de Pocher modellen - maar dat was de Fiat ook. Waar ik het bij de Fiat nog kon herstellen is dat hier zeer lastig.

photo 538109

photo 538107

Ik heb het even geprobeerd met smalle strookjes Evergreen - ik zou de vering nog wel na kunnen maken, maar kom volledig in de problemen met de ophangingspunten en de stangen welke straks nog gemonteerd moeten worden. Ik heb er moeite mee, maar laat het zo als het is. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, want het zit best in het zicht, straks.

Dus dóór! De binnenkant van de cockpit is deels in carrossiekleur, die heb ik opgebracht en met True Metal Wax van AK heb ik de aluminium platen ‘ingekleurd’. Vraag me niet waarom, maar dat spul geeft een beter, ‘echter’ resultaat dat spuiten. Kan na uitdrogen (duurt lang, dagen) nog worden opgepoetst tot glans met een zacht doekje en ook prima geweathered worden.

photo 538108

Een laatste experiment is de bekleding van de stoel. In het Fiat-draadje kreeg ik de tip van het ‘leer’ van Hiroboy, die heb ik voor deze kit besteld. En ik moet zeggen, het is dun genoeg en met eerst wamstoken van de vorm en lichtjes bij het opbrengen is het goed aan te brengen.

photo 538110

Helemaal bekleed en met de nog te bewerken wash (nu dik opgezet, met wattenstaafje met terpentine veeg ik straks het overtollige weg) ziet het er prima uit, lijkt op leer en kom god in de kleur van de auto!

photo 538111

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Jammer van de bladveren.. maar in het geheel is het slechts een onopvallend detail. Model wordt erg mooi en oogt overtuigend en erg realistisch, dat is waar t om gaat :wink: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2021 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
prachtig werk hier
Ik heb een klein verhaaltje ( als het toegestaan is )
Vele jaren terug eind jaren 1970 waren mijn vrouw en onze dochter en ik in Italië aan het Lago Maggiore en daar was daar ergens zo een klein winkeltje met allerlei spullen en daar lag of stond een doos ook een Alfa en wij daarbinnen en met al ons Italiaans deels Frans gevraagd naar de prijs die was toen ook al heftig , dat vrouwtje wijsgemaakt dat we geld gingen halen eenmaal terug in onze caravan gerekend en gecijferd
We zouden er geraakt zijn maar dan konden we niet terug naar huis rijden ons budget liet het niet toe in die tijd daar denk ik nog steeds aan ( met spijt in het hart )
Ik volg met heel veel interesse
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2021 20:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Marc, er moet wat te wensen overblijven toch? En je denkt nog steeds terug aan die vakantie 8) ...

Inmiddels zijn de meeste onderdelen gespoten en resteren alle sub-projectjes. Helaas moet ik over 1 1/2 week het ziekenhuis in voor een operatie aan mijn schouder, en ben daarna lang uit de roulatie / in de revalidatie - dan wordt er niet geplakt.

Het neusje begint vorm te krijgen, met het chroom randje (Alclad Chrome) en twee van de weinige PE-delen: de grill en het Alfa Romeo logo. Eerste decal ook geplaatst. De boutjes voorop zijn door mij aangebracht met de referentiefoto’s als basis.

photo 538225

Projectje 2: de wielen. Net als in de Fiat-kit zijn de meegeleverde banden prima van kleur. Wel behoorlijk wat gietrandjes, na eerste schuurbeurtje de wash in het profiel gebracht, en daarna schuur ik het loopvlak verder terug (zie de complete set achteraan). De velgen staan in glans-zwart met een messing ventieltje.

photo 538227

Tussen de projectjes door begin ik met het weatheren van het motorblok. Dat doe ik altijd in meerdere etappes, hier even een foto met een maagdelijk blok in de hooglans. Rechts ligt het tussenschot, de bedrading heb ik wat rode, groene en bruine kleurtjes gegeven.

photo 538226

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2021 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hallo Silmaril,

Het klingt gek maar bewerk de banden ook met sigaretten as.
Kwast vochtig maken, in de asbak wat as op-pikken en op de zijwanden van de banden inwrijven en gewoon laten wennen.
Dat was mijn truck bij de Big-Scale motoren.
Banden zijn niet zwart en glimmen niet. Vind ik dan, maar het kan ook anders.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2021 8:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Wow toch weer knap gedaan ik geniet van zulke kleine toevoegingen
Ruud ik wens je heel veel sterkte in de komende weken en mag het snel achter de rug zijn
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement