Hallo modelbouwvrienden. Weer een weekje voorbij. Tijd voor een update. Het was voornamelijk een decal weekje op micro niveau.
Verder een terugslag gehad door een vleugel ramp, waarover later meer.
Het stuur met de schakel paddles op de dashboard bevestigd waarop eerst een carbon decal moest komen.
Daarna nog twee micro decals op het stuurwiel zelf. Deze foto is niet heel goed uitgekomen.
De schijven voorzien van de calipers die eerst nog gespoten zijn. Die schijven verdwijnen inderdaad later weer volledig uit het zicht naar het binnenste van de velgen.
Op die calipers moeten dan ook nog eens bijna microscopisch kleine "Brembo" decals geplakt worden. Ook nog eens donkerrood op zwart. Kijk er nog maar eens goed naar.
Op ware grootte is hier niets meer van te zien.
Over de velgen gesproken. Besloten om ze toch niet te spuiten. Vooral omdat het gespoten goud op deze schaal gewoon niet glad genoeg wordt. Op de spaken valt dat niet zo op, maar op de velg zelf werd het storend. Dus weer schoongemaakt, en we komen dus uit op de hybride variant.
Na weer wat tijdrovend plaatsen van 12 BBS decalletjes is dit dan het voorlopig resultaat.
De kwaliteit en pasvorm van de bijgeleverde decals is enorm hoog. En hoewel ze erg dun zijn, scheuren ze niet.
En dat is maar goed ook, gezien de vormen van die decals.
Eerst de voorvleugel. Alles eerst in carbon, en daarna de tweede laag met de verdere decals.
En dan verder met de achtervleugel.
3 aparte decals alleen al voor de kleine hulpvleugeltjes.
Verder met de "grote" flap van de achtervleugel.
Daarna moet de zijkant weer om die kleine vleugels geplaatst worden.
Daarna ging het mis, en stootte ik met een foute beweging de volledige linkerzijde van de vleugel af.
Een heidens werk om dat weer zodanig te repareren dat de ramp bijna onzichtbaar is geworden.
Dat wijkende deeltje achter de Shell tekst zag ik pas op deze macro foto. Dat krijg je met al dat zwart. Het is inmiddels strak.
Die Marlboro tekst bestaat in totaal uit 4 delen. 2 voor, en twee achter. Apart op twee delen van de achtervleugel. Behoorlijk lastig om dat goed uitgelijnd te krijgen.
Maar het is uiteindelijk goedgekomen.
De vleugels zijn inmiddels verhit geweest, en zitten er strak op met precies de goede glans. Ik overweeg om geen clearcoat meer te gebruiken omdat alles bedekt is door die carbon decals.
Er is dus geen hoogteverschil, en je ziet de tweede decal laag er feitelijk niet los op liggen.
Ik heb dus de kans dat ik het eerder ga verslechteren, dan verder verbeteren.
Ik zal ze nog goed schoonmaken met gedemineraliseerd water en daarna beslissen wat ik ga doen. Ik denk dat het voor het "sealen" feitelijk niet nodig zal blijken te zijn.
Tot een volgende update maar weer.