Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 16:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 9:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
weeral een topic om met open mond te bekijken , hoe geweldig is dat niet om zoiets te volgen
knap werk
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 13:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Dank je Marc.
Valt tegen om hier nog iets aanvaardbaars van te maken.
Maar met een goed kleurgebruik waardoor er met name bij de motor contrasten te zien zijn, kan je er toch nog wat detail inbrengen. We zullen zien of dat een beetje wil lukken.
Ook de bijgeleverde decals zijn niet erg scherp. Ook moeten ze nog worden uitgesneden.
Wellicht dat ik ze zelf nog probeer te maken.
Het is eens wat anders, maar hierna toch eerst weer een min of meer "normale" kit.

Met hartelijke groet,

Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 14:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Een diepe buiging!

Echt knap dat je zulk slecht gietwerk tot zeer toonbare elementen weet te bewerken.
Die velgen bijvoorbeeld zien er nu erg goed uit.

Ook de oplossing met de vleugelsteun is prachtig en inventief.

Complimenten!
:brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Voor de geïnteresseerde volgers bij deze een nieuwe update.

Om het model er nog zo goed mogelijk uit te laten zien veroorloof ik me wat dichterlijke vrijheden.
Niets heel onzinnigs. De bougiekabels toch toegevoegd, maar in het rood.


photo 524508


Een uurtje later zaten alle kabels op de juiste plaats.


photo 524509


Bleekemolen reed in de Verenigde Staten met filters op de inlaatkelken. Ingegeven door het weglaten van de airbox in die race.


photo 524510



De banden om de glanzend zwart gespoten velgen gelegd. Door de zwarte glansverf worden de onvolkomenheden zo goed mogelijk gecamoufleerd.



photo 524507




photo 524514



De grove veerpoten met dempers door polijsten en zwartgelakte veren voor het contrast nog zo gedetailleerd mogelijk gemaakt.



photo 524515



De achterwielophanging met de versnellingsbak verbonden.



photo 524516



De aandrijfassen aangebracht. Die kwamen in plaats van de in witmetaal mee gegoten exemplaren. Ze worden later ingekort. De assen zo goed mogelijk uitgelijnd.



photo 524517



De oliehouder en de oliekoeler aangebracht. De torsie stang die ik eerder gemaakt had heb ik niet gebruikt. In de donor kit ging het om een Lotus 78. Daar zat de torsie stang onder.
Bij de ATS zat ie boven. Op deze wijze kom ik nog zo veel mogelijk in de buurt van de configuratie zoals gebruikt op de ATS HS1.



photo 524518



photo 524519



En ook een begin gemaakt met het spuitwerk.
De achtervleugel in de primer. Later nog voorzien van een witte laag. Dit zodat de onderlagen van body en vleugel hetzelfde zijn, zodat het geel straks overeenkomt.


photo 524504



photo 524513



De body op kleur gespoten. Wederom gebruik gemaakt van de Zero Paints verf waarover later nog de 2K clearcoat komt.
De onvolkomenheden van het slechte resin gietwerk zijn nu goed te zien. Ik hoop dat het straks door de clearcoat en de decals nog wat gecamoufleerd wordt.


photo 524505




photo 524506



Vervolgens een uurtje afplakken om de zwarte buitenzijde van de voorzijde van de cockpit te kunnen spuiten.



photo 524511



photo 524512



Dat is gelukkig redelijk strak uit de verf gekomen.



photo 524520



Tot de volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2020 4:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Het rood v/d bogie kabels en olie houder contrasteren lekker bij de donkere motordelen. Ik betwijfel of de 2K clear coat oneffenheden gaat camoufleren in de body. Misschien had je met spuitplamuur de body nog wat gladder gekregen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2020 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Petje af hoor, goed bezig.
Mirakels komen minder voor dan wonderen, maar hier gaat het wel de goede richting uit :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 1:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Een kleine update. Wat gestoei met decals. Het mooie van die Tameo kits is dat je er dubbele decal sets bij krijgt. Zo verzamel je in de loop der tijd een behoorlijke reserve aan allerlei decals.
Vaak zijn de Tameo decals veel beter van kwaliteit. Scherper en een hogere resolutie.

Voor op het motorblok vond ik nog wat passende Ford decals.

photo 525249

Voor de stoel heb ik de bijgeleverde decals gebruikt. Ziet er nog best redelijk uit. Die bijgeleverde decals zijn niet uitgesneden. Je moet ze dus zelf nog uitsnijden.

photo 525250


Voor het dashboard maar weer even in de reserve doos gedoken.


photo 525251


Daarna werd het lastiger. Die ATS en F&S decals die bijgeleverd waren zijn feitelijk niet bruikbaar. De nummers gaan nog wel, maar de rest heeft een erg lage resolutie.
Op deze foto's lijkt het nog wat erger dan het in werkelijkheid is.


photo 525252


photo 525253


Dus maar weer eens ouderwets zelf aan het knutselen gegaan. Dat ben ik wel weer even mee zoet geweest.


photo 525255


Om er vervolgens achter te komen dat ik niet de transparante, maar de witte decal ondergrond gebruikt heb. Dus deze decals zijn nog niet geplaatst. Wel opnieuw afgedrukt, en voorzien van een beschermende laag zodat de inkt niet door gaat lopen. Dat ligt nu allemaal te drogen.

De Champion en de Koni decals weer uit de reservedoos opgedoken.
Het nummer 9 waar Michel mee reed op Watkins Glen moet nog van een laag decal sol worden voorzien.


photo 525254


Ook de Goodyear decals heb ik vervangen door beter exemplaren.


photo 525256


De niet al te beste Air Press decals moet ik waarschijnlijk wel gebruiken. Het ging om een merk wind deflectors, van die plastic randen die de wind uit je open autoraam moesten houden, van het merk Air Press. Eind jaren zeventig. Ik heb nergens een goed genoeg logo op Internet kunnen vinden om een nieuwe decal van te fabrieken.
Ik zoek nog even door, en anders doe ik het er maar mee.

Tot de volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 11:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Wel stoer/knap dat je je eigen decals kan maken. Heb ik het goed dat vooral het soort printer hiervoor van belang is?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
@cire 430,

Dat valt we mee hoor!! Ik gebruik een gewone HP inkjetprinter. Die hebben tegenwoordig een resolutie die meer dan voldoende is.
Je drukt je huisvlijt af op decalpapier. Die heb je met transparante of witte ondergrond.
Die witte gebruik je bijvoorbeeld om witte letters in een gekleurde achtergrond te kunnen krijgen.
De meeste printers kunnen geen wit printen.
Wil je dus uitsluitend witte letters printen, dan moet je het printen zelf uitbesteden.
Wel is het zaak om je print na het printen te behandelen met bijvoorbeeld decal film. Dat om te voorkomen dat de inkt uitloopt zodra je de decal in het water dompelt.
Verder moet je zelf de decal nog uitsnijden.
Maar dit is allemaal best goed te doen, en je krijgt vergelijkbare resultaten als de betere originele decals.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 jul, 2014 20:26 pm
Berichten: 9
Wat een prachtig werk! Ik vind bouwen in schaal 1/24 soms al klein, dus hier heb ik echt bewondering voor!

Wat betreft de Air Press decals, kan je hier niets mee?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement