Voor de geïnteresseerde volgers bij deze een nieuwe update.
Om het model er nog zo goed mogelijk uit te laten zien veroorloof ik me wat dichterlijke vrijheden.
Niets heel onzinnigs. De bougiekabels toch toegevoegd, maar in het rood.
Een uurtje later zaten alle kabels op de juiste plaats.
Bleekemolen reed in de Verenigde Staten met filters op de inlaatkelken. Ingegeven door het weglaten van de airbox in die race.
De banden om de glanzend zwart gespoten velgen gelegd. Door de zwarte glansverf worden de onvolkomenheden zo goed mogelijk gecamoufleerd.
De grove veerpoten met dempers door polijsten en zwartgelakte veren voor het contrast nog zo gedetailleerd mogelijk gemaakt.
De achterwielophanging met de versnellingsbak verbonden.
De aandrijfassen aangebracht. Die kwamen in plaats van de in witmetaal mee gegoten exemplaren. Ze worden later ingekort. De assen zo goed mogelijk uitgelijnd.
De oliehouder en de oliekoeler aangebracht. De torsie stang die ik eerder gemaakt had heb ik niet gebruikt. In de donor kit ging het om een Lotus 78. Daar zat de torsie stang onder.
Bij de ATS zat ie boven. Op deze wijze kom ik nog zo veel mogelijk in de buurt van de configuratie zoals gebruikt op de ATS HS1.
En ook een begin gemaakt met het spuitwerk.
De achtervleugel in de primer. Later nog voorzien van een witte laag. Dit zodat de onderlagen van body en vleugel hetzelfde zijn, zodat het geel straks overeenkomt.
De body op kleur gespoten. Wederom gebruik gemaakt van de Zero Paints verf waarover later nog de 2K clearcoat komt.
De onvolkomenheden van het slechte resin gietwerk zijn nu goed te zien. Ik hoop dat het straks door de clearcoat en de decals nog wat gecamoufleerd wordt.
Vervolgens een uurtje afplakken om de zwarte buitenzijde van de voorzijde van de cockpit te kunnen spuiten.
Dat is gelukkig redelijk strak uit de verf gekomen.
Tot de volgende update maar weer.