Tijd voor een update. Met de warmte ben ik niet al te fanatiek bezig en sowieso druk geweest met klussen.
De afgelopen tijd ben ik met de cabine van de truck bezig geweest. Een soort van beeldhouwen was het. Ik was geëindigd met een interieur. De eerste stap daarna was om dat een kleurtje te geven, hoofdzakelijk om te zien of het er dan uitziet. Voor die binnenkant heb ik een grijs als hoofdkleur gebruikt. Het contrastverschil met de gele buitenkant is niet hoog op de foto's, dus vandaar een lichte grijs. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de binnenkant ook geel gespoten was.

Om de vormgeving verder uit te proberen heb ik een neus en een dak gemaakt. Hier in hun eerste ruwe vorm. Het staat nog los tegen elkaar, dus de neus zit nog te laag.

Die onderdelen heb ik vervolgens vastgemaakt en er een klodder plamuur tegenaan gesmeerd.

En toen was het weer schuren geblazen om de rondingen er glad in te brengen.

Wat me toen niet zinde, was de wenkbrouwpartij. Die had ik anders in mijn hoofd. Na het bestuderen van de foto's heb ik wat strip op cruciale plekken geplakt en dat dan in vorm gebracht.

Dit begint erop te lijken. Nu liggen de the spijlen in het midden dieper. Het linker- en het rechterraam zijn aan de onderkant verder uitgesneden.
Alles bij elkaar zitten hier heel wat uurtjes in. En nu heb ik besloten dat dit een prototype blijft (dus tzt de kliko in gaat). Met de bouw van dit prototype heb ik stukje bij beetje ontdekt hoe ik de ruwbouw beter kan opzetten. Er zitten ook wat dingen niet helemaal recht. Dus dat kan beter.
Als laatste heb ik een tekening gemaakt voor het etsen van de grille en iets van een radiator die daar een stukje achter zit. Ik vermoed dat ik een geëtste grille beter strak krijg, dan het construeren met strip, zoals ik eigenlijk van plan was. Het wordt weer een uitprobeersel in de etstechniek. Het is de bedoeling dat het raster van de radiator alleen aan de voorkant half geëtst wordt. vandaar dat die aan één kant helemaal zwart is in de tekening.

Tot de volgende update