Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu wo 22 jul, 2026 13:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2026 16:38 pm 
Brouwer

Prachtige vorderingen! Ja, ik had ook wat stofjes in de Tracker toen ik al het tape eraf haalde. Die is open, dus ik kon er bij. Maar onwaarschijnlijk waar de schuurstof allemaal kan kruipen...

:brouw: VJ

C-47 Dakmaster, PH-RIC, Transavia Limburg, Hasegawa 1/200

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2026 21:47 pm 
Brouwer

Geweldig project, Jan! Echt genieten, dit!

Esci 1/72 Sdkfz 251/8 Ausf.C Ambulance

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2026 12:13 pm 
Brouwer

Tijd voor een update. Met de warmte ben ik niet al te fanatiek bezig en sowieso druk geweest met klussen.

De afgelopen tijd ben ik met de cabine van de truck bezig geweest. Een soort van beeldhouwen was het. Ik was geëindigd met een interieur. De eerste stap daarna was om dat een kleurtje te geven, hoofdzakelijk om te zien of het er dan uitziet. Voor die binnenkant heb ik een grijs als hoofdkleur gebruikt. Het contrastverschil met de gele buitenkant is niet hoog op de foto's, dus vandaar een lichte grijs. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de binnenkant ook geel gespoten was.

photo 633175

Om de vormgeving verder uit te proberen heb ik een neus en een dak gemaakt. Hier in hun eerste ruwe vorm. Het staat nog los tegen elkaar, dus de neus zit nog te laag.

photo 633174

photo 633176

Die onderdelen heb ik vervolgens vastgemaakt en er een klodder plamuur tegenaan gesmeerd.

photo 633179

En toen was het weer schuren geblazen om de rondingen er glad in te brengen.

photo 633177

photo 633178

Wat me toen niet zinde, was de wenkbrouwpartij. Die had ik anders in mijn hoofd. Na het bestuderen van de foto's heb ik wat strip op cruciale plekken geplakt en dat dan in vorm gebracht.

photo 633180

photo 633181

Dit begint erop te lijken. Nu liggen de the spijlen in het midden dieper. Het linker- en het rechterraam zijn aan de onderkant verder uitgesneden.

Alles bij elkaar zitten hier heel wat uurtjes in. En nu heb ik besloten dat dit een prototype blijft (dus tzt de kliko in gaat). Met de bouw van dit prototype heb ik stukje bij beetje ontdekt hoe ik de ruwbouw beter kan opzetten. Er zitten ook wat dingen niet helemaal recht. Dus dat kan beter.

Als laatste heb ik een tekening gemaakt voor het etsen van de grille en iets van een radiator die daar een stukje achter zit. Ik vermoed dat ik een geëtste grille beter strak krijg, dan het construeren met strip, zoals ik eigenlijk van plan was. Het wordt weer een uitprobeersel in de etstechniek. Het is de bedoeling dat het raster van de radiator alleen aan de voorkant half geëtst wordt. vandaar dat die aan één kant helemaal zwart is in de tekening.

photo 633182

Tot de volgende update :)

Laatst af: Sud-Ouest Trident II.
Onder handen: X-planes, Hermann Marwede reddingskruiser, MLD Crashkraan in BuddyBuild Terg mij niet en MLD S-51 in BuddyBuild Terg mij niet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2026 15:30 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Je bent Fanatiek Jan, ik zag je cabine en dacht; prachtig! Vervolgens lees ik dat je van plan bent om hem opnieuw te bouwen nu je de ervaring hebt van de eerste bouw. Hoe dan ook is dit project voor mij in ieder geval een bron van inspiratie en motivatie om ook weer een project erbij te pakken, wanneer het niet meer steeds boven de 25 °C is in mijn hobby-ruimte. :oops:

Succes!

D.J.

- Daimler Armoured Car Mk.1 | M1278 JLTV - Heavy Guns Carrier | CAESAR 6x6 self propelled howitzer - Ukraine | M113 A3 Medevac | M106 - 107mm mortar carrier - in Vietnam | M2A3 Bradley with BUSK III

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2026 22:26 pm 
Brouwer

mr.vdh schreef:
...wanneer het niet meer steeds boven de 25 °C is in mijn hobby-ruimte.

Lekker cool 8)

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]