Goedenavond iedereen,
Hierbij weer even een teken van leven! Niet dat jullie denken dat er niks gebeurd. Ik moet zeggen het gaat wel langzaam met kleine stapjes. Dit komt onder andere door de tijd en gelegenheid om te bouwen, beter gezegd het gebrek daar aan en ook door het gepriegel op de milimeter
Wat is er gebeurd:
Het interieur kreeg een kleur, RLM 02 waarvoor ik Revell 45 heb gebruikt. De raampjes die als een strip zaten zijn gemonteerd en met enige drang op hun plaats gehouden.
2 decals zijn geplakt, een rood kruis op de ehbo kist en een op het dashboard. Ik heb hiervoor de decals van de kit gebruikt. ( ik weet nu ook waarom ik nieuwe heb besteld… bij het dashboard was het een kwestie van plaatsen en niet meer aankomen…!)
Op de midden console is van een stukje sprue een draaiknop gemaakt en achter de cockpit is een radio installatie geplaatst. Hierbij de foto’s:

Maar toen begon de lol!
De kit wordt geleverd met 8 brancards, deze zijn redelijk basic. Nu heb ik in het bouwverslag van Huib gezien hoe hij dekentjes gemaakt heeft, dat leek mij ook wel wat. Maar afkijken van Huib is één en zoiets maken is drie….!
De dekentjes zijn gemaakt van opgevouwen papieren zakdoek en die ingesmeerd met met water verdunde houtlijm en vervolgens ingekleurd met Revell 37.
Op een foto in het boekje van Squadron Signal zag ik dat de gewonden in een soort harnas van touw lagen:

Dat touw werd wel erg dun en derhalve heb ik dat gemaakt van de alu folie van een kuipje boter.
Deze heb ik eerst geverfd met Humbrol 168 en vervolgens daar reepjes in millimeters van gesneden.
Met super glue gel zijn deze dan bevestigd. Sommige zijn wellicht wat dik uitgevallen masr daar ziet niemand meer wat van…
En uiteindelijk krijg je dan dit:

Dit is het even voor nu. De vervolgstappen zijn:
De brancards plaatsen, 4 op de bodem en en 4 tegen de wand er boven
Er zitten 2 piloten bij die in elkaar gezet moeten worden en een kleurtje moeten hebben.
Dan kan de romp in elkaar en kunnen er wat grotere stappen gezet worden.
Tot zover, tot de volgende update!
Groet Paul