Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu di 29 apr, 2025 17:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2025 20:00 pm 
Brouwer

Huib, dit had ik eerder al eens geschreven, het bleek echt wel een flink konvooi te zijn.

tsjopper bob schreef:
Er werden niet alleen bussen gebruikt, het eerste Zweeds konvooi bestond uit 36 bussen, 19 vrachtauto's, 7 personenauto's, 7 motoren, 1 bergingsauto en 1 onderhoudsauto.

De Denen kwamen later met 11 bussen, 6 vrachtauto's, 2 personenauto's en 12 ambulances.
Een dag later nog eens 22 bussen, 1 vrachtauto, 2 personenauto's, 2 ambulances en 1 motor.

Niet zo heel veel, maar dichterlijke vrijheid ligt op de loer.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2025 16:12 pm 
Brouwer

Beetje progressie hier ook.

Ik had al geschreven dat ik reserve-bandjes gekregen had. De wielen met de as horen bij mijn bus. 1 setje is duidelijk iets te klein qua diameter. De beide andere setjes kunnen prima, als ze op het dak liggen zie je toch niet dat de banddikte iets afwijkt. De velgen zijn identiek, maar glanzen iets minder. Ik denk dat ik niks met de velgen ga doen, dus dat is geen probleem.
photo 614266

1e laag primer
photo 614267

2e laag primer
photo 614265

1e laag wit
photo 614268

2e laag wit
photo 614271

Het wit is een iets gebroken wit, niet spierwit. Ik vind het prima zo.

Ik zit nu aan te hikken tegen het aanbrengen van de vlaggen en de rode kruizen. Gister hadden we van de IPMS een regiobijeenkomst in Ureterp (regio noord) en ik hoopte op een handelaar met decals voor Zwitserse toestellen. Mijn ook viel op een setje met Croatische decals. Voor een Antonov 2 is er een uitvoering met rode kruizen, die kunnen mooi op mijn bus.
photo 614270

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2025 21:47 pm 
Brouwer

Het ziet er in de primer al mooi uit, René. Best wel gedetailleerd dat diecastmodel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 apr, 2025 11:11 am 
Brouwer

Dat ziet er al tof uit. Ik volg het met genoegen. Ik heb zelf ook niet een die-cast modelletje besteld (was nergens anders in 1:144 te krijgen), dus ik kijk graag je technieken af.

KLAAR! Welsh Models 1:144 Dassault Falcon 50 Medic'air

Op de werkbank:
Kovozavody Prostejov 1:144 Learjet 35a Air Ambulance
Welsh Models 1:144 Dassault Falcon 900B Saudia

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]