Verder met de kleine Dassault. Ik moet zeggen dat ik niet super te spreken ben over de kit. De inlets en exhausts zijn bijvoorbeeld behoorlijk dik en niet zo netjes afgewerkt. Dit is bij de Falcon 900 kit een stuk beter allemaal.

Daarnaast zitten de Flap Track fairings niet op de vleugels en de Wing Body Fairing ontbreekt eigenlijk volledig. De eerste twee punten zijn goed op te lossen, maar dat laatste helaas niet. Er is vrij weinig wat ik daar aan kan doen.
Na het uitboren van de exhausts ziet dat er ongeveer zo uit. Het is maar een klein verschil, maar het scheelt toch.

Dan de achterkant gelijmd. De fit is best goed. Wel jammer dat de lijn precies zit waar ook de aanhechtingen voor de motorgondels zitten. Dit maakt het wat lastiger schuren

In de plamuur. Het neusje is al geschuurd.

Na de eerste ronde schuren en primen ziet het er zo uit. Hier ben ik eigenlijk al best tevreden mee. Alleen het neusje moet nog een beetje bijgewerkt worden.

Om straks de vleugels en stabilo's te bevestigen ga ik een metaaldraadje als pinnetjes gebruiken. Zo wordt de constructie wat steviger. Ik moet dus gaatjes boeren in de vleugels en in de romp. Om ze goed uit te lijnen breng ik eerst twee zwarte stipjes aan met zwarte verf. Als dit nog nat is druk ik de vleugel er tegen aan. Zo komen er ook twee zwarte stipjes op de vleugel en weet ik precies waar ik moet boren. Met de dremel is dit een koud kunstje. Ik twijfel wel nog even of ik eerst de vleugels ga lijmen, of eerst de horizontale en verticale stabilo's

Daar over gesproken, hetzelfde kunstje zoals hierboven beschreven heb ik ook voor de stabilo's gedaan. Die heb ik al wel gelijmd met dit als resultaat. Deze staan in werkelijkheid wat naar beneden gebogen. Daarom heb ik eerst de uitsparingen en de stabilo's wat geschuurd. Deze staan nu mooi naar beneden (wel nog een hoop plamuur en schuurwerk nodig)

Als laatste voorlopige wapenfeit heb ik alvast wat details op de bovenkant van de romp aangebracht. Het rechthoekige deel is een stukje styreen en de twee rondjes zijn een druppeltje secondelijm. Als het laatste opdroogt heb je een mooi klein, hard puntje.

Wordt vervolgd!