Tx, mannen. En ja, ik vind leds makkelijker dan airbrushen. En dat ligt aan mij. Verf is sowieso niet mijn ding. Ook in huis gaat het mis. De meeste verf zit altijd op mij en alle dingen die niet geverfd moeten worden. Ik zit vooral met airbrushen te klooien, omdat ik tijdens het spuiten niet goed kan zien wat ik aan het doen ben. En ik heb volop ledlicht in de spuitcabine gebouwd, maar ik vrees dat het gewoon mijn ogen zijn. En mijn dikke vingers zijn ook niet de meest ideale gereedschappen om een airbrush te bedienen.
Maar goed, de aanhouder wint (tenmiste als je je verwachtingen wat naar beneden bijstelt). Er zit inmiddels een acceptabele laag wit op. En die zit op zijn beurt weer onder een tevredenstellende laag vernis.

Ik heb een mal gemaakt om de hoogte goed te krijgen bij het construeren van de poten.

De achterpoten zijn een mengsel van messing pijpjes, evergreen en twee poten uit de scrapbox (geen idee waar ze ooit bij hoorden). De voedingsaansluitingen van de leds lopen daarlangs, bij wijze van hydrauliekleiding (niet dat er veel reden voor is, er zitten immers geen remmen op die platvoeten. Maar die draden moesten ergens heen).

De voorpoot Is een poot van een F8 Crusader, een stuk van de voorpoot van (ik meen) een F18, evergreen h-balk en evergreen plaat.

De uitlaten van de impuls drive hebben een laagje staal/pale burnt iron gekregen.

De uitlaten van de warp drives zijn alleen staalkleur gespoten en daarna gemonteerd.

De "glazen" voorkant van de warp drives hebben een randje transparant rood gekregen en zijn ook gemonteerd.

Ik heb lang ziten graven in de scrapbox, maar kon niets acceptabels vinden voor de lenzen van de koplampen. Uiteindelijk heb ik maar gekozen voor transparant acrylplaat en daar met de panel line graveerder een patroon in gekrast.

Op de foto hieronder zie je de lenzen gemonteerd, En op deze foto kun je ook één van de randjes evergreen zien die ik als openstaande luiken van de voorpoot heb gemaakt. Ik heb dus gekozen voor een scenario waarbij de luiken naar boven en opzij naar binnen schuiven.

En toen was het decaltijd. Ik was zeer benieuwd hoe die zouden uitpakken. En ik zou zeggen: oordeel zelf.

Er zit een nieuw laagje vernis op. Die kan nu even doorharden en dan kunnen de laatste details erop en een beetje subtiel weatheren. Het begint erop te lijken