Hallo iedereen!
Bij deze dan ook mijn eerste bijdrage, een M113 A3 in Medevac uitvoering zoals tot zeer recent in gebruik door het Amerikaanse leger. De kit die ik ga gebruiken is van Trumpeter:

De echte:

Ik ga een M113 A3 bouwen, de kit is een A2, de verschillen zijn minimaal. De kleur moet ik later nog bepalen, grote kans dat het een woestijnkleurig voertuig wordt, met wat groene onderdeeltjes.
De kit heeft een basic interieur, een prima basis, maar ik zal zelf de nodige aanpassingen moeten doen.

beste pin marks:

verwijderen: komt later nog een plaat overheen:

Ook de gaten voor de spatborden opvullen:

De kit parts, een vloertje, de platen rondom het motorruim, meer niet. Bankjes zijn aanwezig, maar voor ons niet nodig.

Wat ik ga bouwen:

Super krap ook van binnen, de vervanger: de AMPV is alleen in dat opzicht al vele malen beter.
... En super basic, een paar kettingen met haken waar de brancards op worden getilt. Helaas is het stoeltje voor de bestuurder, en die van de commandant niet meegeleverd dus ook die ga ik bouwen. Verder zal ik de nodig items scratchen voor medische apparatuur.

Verder ook alle andere delen uit de kit opgebouwd. Redelijk recht-toe, recht-aan. Alleen de beugels van de koplampen wat dunner geschuurd, en wat gaten opgevuld. Ook heb ik de tankdop bovenop het voertuig verwijderd aangezien de A3 variant externe brandstoftanks heeft. (dat is nog niet op de foto's te zien)

Ik kan me nu gaan richten op het interieur, en misschien alvast de massieve gegoten beugels van het dak verwijderen zodat ik die later kan scratchen.
D.J.