Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2022 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mijn inzending voor deze buddy build is deze prachtige mirage in Tigermeet uitdossing. Want zeg nou zelf, als je zegt Franse luchtvaart, dan is een mirage toch wat het eerste bij je opkomt?

photo 568860

De kit schijnt van Italiaanse makelij te zijn, namelijk van Italeri, en iets te lang voor de schaal. Nou ja, zo lang er geen andere correcte mirage naast staat, ziet niemand het. Jaren geleden heb ik deze doos op de ESM gekocht, ik stond er even mee in mijn handen en wilde hem terug leggen. De verkoper zag dat en zei dat ik ‘m voor €10 mee mocht nemen. Hij was het zat iedere keer die grote doos mee te zeulen. Tja, dan gaat het toch aan je knagen, jullie zien het, ik kon de verleiding niet weerstaan. Vervolgens liep ik een halve dag met de doos rond te sjouwen… Maar goed, zo komt de kit toch van pas voor deze BB. In de doos zit o.a. een zakje met wat grijs plastic.

photo 568859

Dat lijkt het meeste op de mirage. De phantom is weer voor een andere keer. In het zakje zitten drie gietramen.

photo 568875

photo 568876

photo 568874

Het eduard detail setje heb ik er uiteraard los bij aangeschaft, want die was goedkoop en ik las al ergens op het internet dat de kit in de basis prima is, maar her en der wel wat verfraaiing kon gebruiken.

Uiteraard zit er ook nog een boekje bij voor de kit, maar ook voor die van de phantom dus die moet ik na afloop niet weggooien. Van de decals heb ik een kopie gemaakt zodat ik daarmee een masker kan knippen voor op de vleugels. Het zou zonde zijn als de grijze camouflage door de decals heen schijnen natuurlijk.

photo 568873

Gelukkig heeft Revell goede instructies bij de kit toegevoegd voor wat betreft de volgorde van het plaatsen van de decals.

photo 568872

Ik weet dat Matti bezig is met dezelfde kit maar dan in tweezitsuitvoering. Ik heb al een beetje afgekeken bij hem dus ik weet wat me te wachten staat. Ik sluit niet uit dat ik ook een alternatieve uitlaat ga zoeken en ook heb ik de F1c kit liggen voor een mooier schietstoeltje. Nu nog tijd vinden om te bouwen…

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
FokkerFan schreef:
als je zegt Franse luchtvaart, dan is een mirage toch wat het eerste bij je opkomt?

Zo is het maar net!
Mooie kleurige bijdrage. Die tijgerdecals lijken me overigens nog best een uitdaging om helemaal mooi erop te krijgen.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vervelend he, als je twijfelt en de verkoper doet er nog wat af, zie dan maar eens nee te blijven zeggen. Zo ben ik er gister ook weer een paar keer ingestonken. Ik weet het, ik was er zelf bij en heb er absoluut geen spijt van.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooi gift zet voor jou letterlijk en figuurlijk :brouw:
(qua prijs dan hè :wink: )

Succes met de bouw,

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 23:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Gaaf schema, succes met deze.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement