Huib2 schreef:
Ja, het is wel bijzonder hoever die motoren van de vleugelrand naar voren steken. Uiteindelijk heeft het ook met de balans van het toestel te maken.
Ik heb er het één en ander over nagelezen in het boek van Laurent Gruz, maar ik kon er niet specifiek iets over vinden. Waarschijnlijk heeft het te maken met de grootte van de motoren (deze waren behoorlijk aan de maat) en de samenhangende aerodynamiek.
Ik ben even uit de lucht geweest, maar dit project heeft niet stil gezeten.
Om een subtiel kleurverschil te krijgen heb ik diverse zwarte delen afgeplakt. Na het spuiten van de metaalkleur haal ik deze eraf en spuit dan nog een keer metaal. Op die manier krijg je een licht kleurverschil.

Op deze foto zie je wat ik bedoel. Echter....

...dit is natuurlijk veel te dof

. Zo lijkt het net de bovenkant van een Aeroflot toestel. Ik had semi-mat Aluminium van Alclad gebruikt, maar die is veel te dof (of misschien heb ik niet helemaal goed gespoten met mijn nieuwe airbrush?). Alclad gloss mocht niet baten.

Dan zit er nog maar één ding op. Opnieuw beginnen.

Deze keer pak ik het oude vertrouwde Inspire Chrome. Dit geeft een wel héél glanzende kleur, maar met Aqua Gloss kan je dit wat temperen.

Dit ziet er in mijn optiek al heel wat beter uit. Alleen vind ik de donkere vlakken nog iets te opvallend.

Daarom heb ik deze nog een keertje overgespoten met als final touch nog een laagje aqua gloss, met dit als resultaat.

Hier kan ik mee leven. De volgende stap wordt het aanbrengen van de nodige verwering, details, decals en als laatste de antennes en draadantennes.
Wordt vervolgd!