Bedankt voor alle tips!
tsjopper bob schreef:
Denk je dat het met deze pinnetjes wel lukt? Lijken me zware vleugels, wellicht pinnen van metaal en wat langer?
Shake schreef:
Je vordert lekker snel. Ben je niet bang dat de vleugels toch weer door gaan zakken? Resin is wat dat betreft wel berucht.
Ik ben gelukkig wel wat resin gewend (ongeveer de helft van al mijn gebouwde modellen is van resin). Wat vooral belangrijk is is de vraag hoe goed de secondelijm lijmt. Als deze matig lijmt is het aan te raden stevige en langere pinnen (of zelfs een hele sleuf) te nemen. Bij dit type resin lijmt secondelijm echt super goed. Pinnetjes zouden dus eigenlijk nog niet eens nodig geweest zijn, maar helemaal zonder durfde ik toch niet aan. Als "stresstest" heb ik de plamuur aangebracht en zelfs al afgeschuurd (van dit laatste was ik vergeten een foto te maken). Dit ging zonder problemen, dus het ziet er naar uit dat het goed stevig vast zit zo.

Silenoz schreef:
Mooi vliegtuig, en ziet er goed gegoten uit, was het geen mogelijkheid doorlopende staven te gebruiken?
Dat was helemaal goed geweest, maar dan zou je door heel het model heen hebben moeten boren (het is massief) en ik heb geen dremelboortje dat zo lang is...
Huib2 schreef:
Hoe krijg je die gaten exact op de goede plek? Want met de kleinste afwijking sluit je vleugel niet mooi aan.
Haha, de vleugels sluiten sowieso niet goed aan, dus er moet sowieso een hoop plamuur en schuurwerk aan te pas komen. Dat is ook de reden dat de pinnetjes bij de dry-fit afbraken omdat ik zal te duwen om te kijken hoe ik de vleugel mooi aan de romp zou kunnen krijgen. Maar om je vraag te beantwoorden: twee puntjes zwarte verf op de vleugel of romp zetten en dan als de verf nog nat is de vleugel dry-fitten op de romp (zo goed mogelijk uiteraard) en dan snel weer weghalen. Als de verf droog is weet je precies waar je moet boren