Huib2 schreef:
Ha, mooi dat je d´r bij bent, Arjan! En een fraaie keuze, deze Morane Saulnier
Dank je, ook weer fijn om na lange tijd weer op het forum te zijn.
Silenoz schreef:
De Cleopatra onder de vliegtuigen... mooie toevoeging.
Het is inderdaad één van de eerste jachtvliegtuigen van WW1.
Deze heeft nog geen synchronisatie voor het machinegeweer. Op de prop zitten driehoekige deflectoren gemonteerd zodat de prop niet naar zijn grootje werd geschoten.
Op deze foto mooi te zien.
david schreef:
Mooi eendekkertje. Zie ik nu dat er 2 varianten van het kielvlak worden geleverd?
Ja er zitten er twee bij maar wat precies het verschil is zie ik zo niet. volgens mij zijn ze ook even groot. (zal ze eens op elkaar leggen)
TheFlyingDutchman schreef:
Ook valt op dat dit toestel geen rolroeren heeft; de vleugels werden scheluw getrokken door de stuurkabels om te sturen. De Wright Flyer paste dit concept ook toe, maar het maakt een vliegtuig lastig te besturen.
Klopt, de fokker E* heeft dit ook. Dit toestel was oorspronkelijk ontworpen voor races. dus om snel te gaan. Door deze vorm van besturing was dit toestel niet erg wendbaar en ook de hoge landingssnelheid maakte het een nogal lastig te vliegen toestel.
Inmiddels ben ik begonnen aan dit toestel.de romp los geknipt en even droogpassen.
Er blijft weinig ruimte over om naar binnen te kijken dus de cockpit is simpel maar blijft ook simpel. hier ga ik niet te veel werk in steken.
Het stoeltje wel wat aangepast de dikke rond waar je op kijkt wat dunner gemaakt. (dan lijkt het al minder lomp)
Op foto de onderste helft gedaan.
De vleugels in de primer
Bovenkant wit onderkant grijs. en wat ribben afgeplakt.
Daarna met wit over de onderkant en bruin op de bovenkant
Ook al waren het kleine tapejes trok het toch nog verf mee.
Dus als een goede teletubbie nog een keer.
(eigenlijk was ik er wel blij mee. de grijze rib vond ik niet zo mooi. dit wordt een bruine in de tweede poging.
De basis weer gesproten. en te drogen aan de eettafellamp.
Probeer deze net zo ver te krijgen als de Fokker dan gezamenlijk riggen. Dat wordt nog leuk.
Grtz Arjan