Tsja, net als Huib, had ik ook nog een Amiot op stapel liggen.
Deze heb ik ooit eens met een secret santa gekregen en voor die tijd, voordat we verhuisd zijn, dus zeker zeven jaar geleden, in mijn ogen best netjes had geschuurd en geplamuurd, maar nooit afgebouwd door de hele slechte decals van SMER. Via SMER, ook ruim voordat we verhuisd zijn, nieuwe decals opgevraagd en deze dan ook ontvangen, inclusief nieuw glaswerk, maar nooit meer afgebouwd.
Omdat het ding al jaren hier op een plank staat, was (en is) hij behoorlijk stoffig, en eigenlijk lang niet van de kwaliteit als dat ik hedendaags zou bouwen.
Dat gezegd hebbende en aangezien de Potez wat rustiger gaat momenteel door het schilderwerk, wil ik dit kitje weer eens oppakken en eindelijk eens echt gaan afronden.
Voor informatie over de kit en de geschiedenis verwijs ik dan ook graag naar het topic van Huib
https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=290&t=54615 die hier al de nodige aandacht aan heeft besteed. En ik wil jullie vooral vermoeien met hoe waardeloos ik de kit in het verleden heb gebouwd en wat ik er dus nog allemaal aan moet verbouwen en aanpassen
Hier komen de foto's van het werk tot nu toe:
Tsja, dit was dus de kwaliteit van mijn werk zeven jaar geleden en ik vond het al heel wat... Wat kan ik zonder al te veel gedoe nog aan dit model aanpassen:
- nieuwe geschutskoepels, de oude zijn niet meer te herstellen;
- Het hoogstaande plamuurwerk strak schuren, ik had toen het idee dat ik iets geweldigs had ontdekt, schuren tussen twee stukken tape in en dit weghalen met nagellakremover, nou dat geeft bij mij niet het gewenste resultaat;
- De barst aan de onderzijde van de cockpit herstellen;
- Het loshangende onderstel vastlijmen en herstellen waar nodig;
- In het verleden gemiste plamuur hoeken alsnog plamuren;
- Het spuitwerk herstellen en het toepassen van postshading;
- Missende en kapotte onderdelen vervangen waar nodig;
Met andere woorden, ik ga de buitenkant opknappen, het missende interieur aan de binnenzijde ga ik niets meer aan doen, daar is het al te laat voor.
Wat hebben we dan ondertussen al gedaan:
De scheur in de romp hersteld.
Het plamuurwerk strak geplamuurd aan de bovenzijde, met andere woorden, dit is een start van het vele herstelschuurwerk.
De oude koepel uit de neus geplukt.
Met andere woorden er is nog heel wat te doen aan deze oude Française.