Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2022 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
TheFlyingDutchman schreef:
Blijft dat fotonegatief nou een beetje zitten met secondelijm of blijft het kwetsbaar?


Het is goed te verlijmen met secondelijm en blijft goed zitten. Ik vind het minder kwetsbaar dan styreen, het is ietsje taaier en scheurt niet snel in bij buigen en snijden. Daardoor kun je er redelijk kleine complexe vormen uit halen.



Die minuscule luchtbelletjes waren nog niet zo makkelijk weg te werken.
Na drie sessies van plamuren, schuren en primeren in de afgelopen week, is de Morane eindelijk voorzien van zijn zilveren jasje.

photo 568195


Als basis heb ik dit keer een spuitbus Tamiya TS-30 Silver Leaf erop los gelaten. Het plan is om hierna met andere metaaltinten de motorbeplating en struts te gaan spuiten.
In de tussentijd kan ik alvast de benodigde decals bij elkaar gaan sprokkelen waarbij de registratie op de romp en aan de onderkant van de vleugels de grootste uitdaging gaan worden.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2022 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Mooie wasknijperconstructies maak je om je objecten goed voor je verfspuit te krijgen ! :lol:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 9:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Zo op een afstandje ziet het er strak uit Paulus. Komen er nog detailfoto's als de verf gedroogd is?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
markie schreef:
Zo op een afstandje ziet het er strak uit Paulus. Komen er nog detailfoto's als de verf gedroogd is?


U vraagt, wij draaien :wink:

photo 568286

De dural beplating die doorloopt tot achter de achterste cockpit, krijgt nog een ander tintje.


Gisterenavond nog even de propeller een mahoniekleurtje gegeven en de buitenzijde van de wielen in Insignia Red gespoten. De binnenzijde van de wielen blijft zilver.

photo 568288


Die keuze is gebaseerd op onderstaande foto waarbij de wielpoten en binnenzijde van de wielen duidelijk lichter van kleur zijn.
De donkere tint van de wielen overeen lijkt te komen met het rood van de driekleur op de staart en de rozetten op de vleugel Maar het zou ook heel goed Khaki kunnen zijn.

photo 568287



Bij het bestuderen van de foto's zag ik toch wel wat verschillen.
Zeer waarschijnlijk is het onderstel inclusief de wielen van oorsprong in Frans Khaki geleverd net als de rest van het toestel.

photo 568290


Het khaki leverde in de tropen wat problemen op met de levensduur van het vliegtuiglinnen zodat men overging op zilver.
Blijkbaar werd daarbij het landingsgestel overgeslagen zoals te zien is op de volgende twee foto's. Dat was ook niet zo belangrijk want het waren metalen delen.
Bovendien liep het schema van die ene Morane zo enigszins in de pas met de AVRO 504's die zwarte wielpoten hadden.

photo 568289
photo 568291


Afgaande op de foto van de startende Morane zijn pas naderhand de wielpoten in zilver uitgevoerd. Dat is in ieder geval mijn analyse.
En omdat ik dat ook fraaier vind staan dan Khaki houd ik dit aan. :)


Ik zie dat ik nog een klein vergissinkje heb gemaakt bij het model, iemand een idee?

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2022 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Knap spuitwerk, Paul! Superstrak!

Citaat:
Ik zie dat ik nog een klein vergissinkje heb gemaakt bij het model, iemand een idee?

Ja, op een van je foto’s zie ik dat de motorkap niet recht op de motor zit, en bij jouw model is dat wel zo.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2022 0:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik zou zeggen dat de voorkant van de motor afdekking op de foto aan de onderzijde ook geopend is en niet alleen de drie sleuven boven en links en rechts.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2022 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
markie schreef:
Ik zou zeggen dat de voorkant van de motor afdekking op de foto aan de onderzijde ook geopend is en niet alleen de drie sleuven boven en links en rechts.


Zou dat een "tropenoplossing" zijn ivm de warmte? dat ze de onderkant hebben open gezaagd?

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2022 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Huib2 schreef:
Citaat:
Ik zie dat ik nog een klein vergissinkje heb gemaakt bij het model, iemand een idee?

Ja, op een van je foto’s zie ik dat de motorkap niet recht op de motor zit, en bij jouw model is dat wel zo.


Ja, dat klopt, op pagina 5 was dat al genoemd :wink: Maar dat is niet wat ik bedoel.


markie schreef:
Ik zou zeggen dat de voorkant van de motor afdekking op de foto aan de onderzijde ook geopend is en niet alleen de drie sleuven boven en links en rechts.
.
Die opening aan de onderzijde zit ook in het model. Dus da's 'm ook niet.Die opening was overigens niet specifiek een tropendingetje, zal eerder terug te voeren zijn naar koeling en/of olieverlies of zo.

Nou, kijk nog even rustig verder, het is maar iets kleins.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2022 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Aan de linkerkant heb jij een rond buisje gebruikt als uitlaat en dat dient ovaal te zijn ?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 23:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Horizontaal pinnetje boven het wiel zit op foto alleen rechts. Op het model ook links. Waar is die eigenlijk voor?

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement