Hartelijk dank voor de leuke reacties.
Ik zal proberen om de werkwijze van de spandraden uit te leggen.
Enkele jaren geleden heb ik een tweetal tweedekkertjes gebouwd en die voorzien van spandraden van EZ-line. Omdat deze draden tussen de vleugels zitten heb ik ze gewoon op de plek, waar de steunen aan de vleugels zitten, vastgezet met een heel klein drupje secondengel. Zie de foto's.

Omdat bij de Nieuport de spandraden op de vleugel in het zicht zitten wilde ik iets van een verbinding tussen de spandraad en de vleugel maken. Het is natuurlijk allemaal op de vierkante millimeter dus heb ik het volgende bedacht: ik maak iets van heel dun ijzerdraad.
In eerste instantie had ik iets geprutst met de metalen stripjes die in sluitingen van vuilniszakken zitten. Maar die vond ik iets te grof.
In de duizend-dingen-bak die in onze garage staat vond ik een stukje snoer waar dunnere ijzerdraadjes inzaten.

Eén zo'n draadje klemde ik in de bek van een platte tang.

En vervolgens boog ik de draad naar beneden.

Dan is dit het resultaat.

Daarna boog ik de omgebogen stukje draad verder. Dus zo.

Hierna knipte ik het uiteinde van de ijzerdraad af.

En dan heb je dit.

De metalen dingetjes werden met een heel klein drupje secondengel op de vleugel gelijmd waarna de spandraden konden worden bevestigd.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Aanstaande zaterdag 4 februari ben ik aanwezig op de Modelbouwdag van de IPMS Regio Noord in Sneek (
https://ipms.nl/agenda-lijst/eventkalen ... k-04022023). Dan neem ik de Nieuport, de draad en de tangetjes mee.