Bedankt mannen!
Weer lekker bezig geweest de afgelopen tijd. De treeplanken die aan weerszijden moeten komen zien er recht uit de doos wel aardig uit, maar mijn vingers begonnen toch te jeuken...
Dus styreen staf (.02") en plaat (.01" erbij gepakt, en weer gaan freubelen:

Het resultaat is niet schokkend anders, maar ik denk dat ik het originele deel niet zo strak had gekregen (en dit onderdeel was ook best leuk om na te maken):

Hierna kwam ik er ook achter dat de clearpart die achter op de staart zou moeten komen een stuk naar achter hoort te zitten.
Dus de positie die Heller bedacht heeft dichtgemaakt, en een nieuw gat voorzien (gelijk iets kleiner, afgaande op referentiemateriaal):

Een Duitse modelbouwvriend die ik ken via Instagram is op dit moment ook bezig met een Cougar. We sturen regelmatig wat berichtjes heen en weer over de benodigde modificaties.
Zo had ik het op een gegeven moment over de chaff/flare dispensers die ik moest gaan scratchen want degene in de doos zijn compleet anders van vorm dan de Nederlandse Cougars gebruiken.
Een week later vond ik dit plots in de brievenbus:

Supernice! Hij had de onderdelen voor me ge3Dprint (en dat terwijl Bertus me net ook aangeboden had eventueel iets voor me 3D te kunnen printen).
Mooi van detail, zelfs de rivets zijn zichtbaar:

En zoals ik al zei, 1000x beter dan wat Heller hiervoor bedacht had:

Om ze netjes en stevig te kunnen monteren heb ik er twee stukje styreen staf in gelijmd, en met een drupje verf de positie overgenomen op het plastic:

Op deze stipjes heb ik vervolgens gaatjes geboord en zo heeft het een lijm- én pen/gat-verbinding.
Moet goed vastzitten dus! Het werk aan de staart zit er dus (voorlopig) op:

Dan is het nu tijd om de voorkant verder op te bouwen, en daarvoor zal ik eerst de grote clearpart die daar moet komen moeten masken.
Maar daarover volgende keer weer meer!