Dank mannen!
markie schreef:
Mooi raam geworden zo, ik ben dat spul van Tamiya helemaal vergeten de laatste keer. Ik heb dat ook bedenk ik me nu haha.
Ik heb ook wel eens projectjes gehad dat ik er niet aan dacht, maar goed, waarschijnlijk was het glaswerk dan ook gewoon goed genoeg
Vrij snelle update deze keer... Maar het gaat even niet probleemloos...
De primer wel, die ging er mooi op, en ineens was daar weer een mooi strak brouwsel zichtbaar op de werkbank:
Toen was het plan het gebrek aan opliggende klinknagel, die toch best kenmerkend zijn op dit toestel, te gaan voorzien d.m.v. watertransfer rivets.
Aanbrengen als een decal, met een extra carrier film, op de primer. Ik had al een testje gedaan, geheel volgens de meegeleverde instructies, en dat ging perfect.
Door het testje was ik er al achter gekomen dat het met Set & Sol niet zo goed werkte, maar wel met Mark Fit decal softener.
Op de Cougar ben ik echter een paar avonden aan het tobben geweest.
Sommige delen hechten niet lekker en die probeerde ik dan aan te helen, maar andere rivets gingen weer "floaten".
Uiteindelijk kroop er kenneijk softener onder de primer ofzo waardoor deze ging loslaten/oplossen, en uiteindelijk is dit de einstand na een uur of 6 zweten:
Hier ga ik dus voor dit project even niet mee verder.
Ik geloof best in de werking van het product, maar ik krijg het nu gewoon niet onder de knie.
Omdat ik bang ben dat het mijn mojo voor het project gaat verpesten, ga ik over op plan B: Rivetten met een tooltje.
Maar dan heb je toch inliggend detail i.p.v. opliggend?
Ja dat zal het compromis zijn, maar het oppervlak zal er zeker interessanter uit gaan zien, en ik vind het ook nog eens leuk om te doen!
Volgende keer weer betere berichten dus!
Tot dan!