Mannen, inmiddels zijn we 9 weken verder en is er eindelijk weer nieuws te melden over mijn vermaledijde Dornier. Het had niet veel gescheeld of hij was in de kliko beland. Ik zag er enorm tegenop om alles overnieuw te doen en dan ook nog die raamstijlen aan te pakken, waarvoor ik de juiste techniek niet kende. Maar ik heb hem toch weer opgepakt. Karakter, hè? Dan krijg je dat

Ik koos de kleur "khaki francais" uit de Hataka-set. Geen idee of dat goed is, want ik heb echt nergens referenties kunnen vinden voor de juiste kleur. Hij komt i.i.g. dicht bij de kleur op de instructies, maar dat is natuurlijk niet echt een geldig argument. Het zou een groentint moeten zijn, maar deze kleur gaat meer naar het veldbruin van Engelse legeruniformen. Ik besloot door te gaan en begon waar ik het meeste tegenop zag: de raamstijlen. Ik had een nieuw Montex-maskingsetje aangschaft maar dat kon ik maar deels gebruiken, omdat de raamstijlen van de cockpit bij de T3 anders zijn dan bij voorige versies (en die had ik al met groen geschilderd) en omdat de koepels al deels verzonken waren in de romp.
Nadat ik erachter kwam dat die rotzooi van Montex vlekken op de ramen had achtergelaten die nauwelijk weg te krijgen zijn, besloot ik van dat merk nooit meer een masking set te gebruiken. Met het dunste penseel dat ik had begon ik met de breedste stijlen van het cockpitdak. Dat ging redelijk en ik moest hier en daar het teveel aan verf weer verwijderen. Vervolgens toog ik aan het werk met cocktailprikkers en tandenstokers. Lastig want mijn ogen worden minder en mijn vingers werken niet echt mee, maar ik dwong mezelf om het rustig en niet te lang te doen.
Na een week was ik klaar. Het is niet perfect maar ik kan er mee leven. Als je goed dichtbij kijkt door cockpit en koepels heen zie je hier en daar nog het felle groen, waarmee die stijlen eerst zijn geschilderd. Daar kan ik niets aan veranderen. Hierna heb ik de hele romp die kakikleur gegeven in 2 dunne lagen die goed dekten. Alles moest echter opnieuw worden afgeplakt. Er lijkt nu weinig diepte in de kleur te zitten, maar dat los ik later op door details te highlighten, accenten en verwering aan te brengen en panellines op te halen.
Hierna moesten de struts opnieuw hun lichte grijsblauwe kleur krijgen en het geheel worden bijgewerkt. Het resultaat stemt me redelijk tevreden: de verf zit er strak op. De cowlings zijn aangebracht, de props zitten nog los en het grootste deel van vleugel en motoren zijn voor de grijsblauwe kleur afgeplakt. Maar eerst moeten er een hele serie onderdelen aan de vleugel worden bevestigd. Dan kan de primer erop. Het probleem wordt dan: waar pak ik dat kreng beet? Daarom ga ik eerst maar de gehele romp in de glansvernis zetten.
Hieronder de foto's: