De decals zijn aangebracht en gesealed met een laagje semi gloss van MRP. Volgende stap is het, met de hand, schilderen van de diverse details zoals antennes, tankdop enz.
Nu ben ik ontzettend slecht in het schilderen met de kwast en vraag me af of jullie nog suggesties hebben voor de verf. Zelf gebruik ik veel Xtracolor en MRP en die zijn niet geschikt om met de kwast te verwerken. De moderne Humbrol is ook geen favoriet, ontzettend dik in het potje en na verdunning met wasbenzine van mat zwart of satin zwart krijg ik een vlekkerige glans/mat laag.
Ik houd me dus aanbevolen voor advies.
Voor de belangstellenden wat foto's van de Mach2 Alouette II. Het ziet er inderdaad behoorlijk ruw uit, maar van het glaswerk valt, ondanks, of misschien juist dankzij, de dikte wel wat te maken. Voor de rest van het spul geld dat het ook als voorbeeld van eigenbouw kan dienen.
Of deze nog in de buddy build gaat worden gebouwd weet ik niet, ik trek eerst een simpele Harvard uit de kast om even te ontspannen
. Daar moet tenslotte alleen maar een klein stukje uit de romp te worden gezaagd om de cockpit passend te maken
.
Wolf73 schreef:
Die kleurenwaaier is dat een algemene kleurenwaaier? Ik bedoel daar mee te zeggen, voor zowel NL, Duitse, Franse etc vliegtuigen en voertuigen? Staat er ook nog info op de achterkant oid?
Zoals Tsjoppert ook al aangeeft is RAL een internationaal kleurensysteem vergelijkbaar met de Federal Standard (FS). Er wordt dus niet aangegeven dat je kleur A kan gebruiken op vliegtuig/voertuig van land X,Y of Z. Je kan er wel een goed kleurvergelijking mee maken als je door een museum struint of als je een geschikte kleur in je verfvoorraad zoekt.
Gr. Sjaak