Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 16:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Door groot aantal deelnemers van dit forumgedeelte gisteren tijdens de ESM mij min of meer in de val laten lokken om toch maar weer eens aan een groepsbouw te participeren en wel deze. Tijdens het wegtikken van mijn koffie kwam in eerste instantie alleen de Eduard kit 1/48 Morane Saulnier N boven drijven als zijnde thuis op voorraad. Op zich geen verkeerde kandidaat, maar even laten even de groepsbouw met mijn telefoon bekeken en toen bleek iemand al mee te doen met deze kit (bij thuiskomst bleek ik ook nog twee antieke kits op voorraad te hebben inzake dit onderwerp: een Aurora Brequet Br14 en een Pyro 1911 Deperdussin). Maar nog even rondstruinend op de ESM is deze het geworden:

Afbeelding

Ik had die ochtend de Curtiss Wright CW 22 ook al gekocht van dit merk, en vond dit vliegtuig ook bij dezelfde handelaar, maar alleen in Spaanse Burgeroorlog versie. Tsja, ik wil dan ook voor 100% Frans gaan, dus Frans vliegtuig, en ook Franse uitvoering. Even later kwam ik op een andere tafel deze kit tegen en de zijkant insprecterend:

Afbeelding

Precies wat ik zocht :-) . Ik had dit vliegtuig in het verleden wel eerder gebouwd, maar dan in 1/72 van Heller en die was ook te koop in nagenoeg dezelfde Franse kleuren.

Enfin de inhoud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de afglopen jaren al heel wat kitjes gebouwd van Dora Wings en de kwaliteit is de afgelopen paar jaar ENORM omhoog geschoten. Niet zo gek dat ik veel van dit merk koop, ze doen geweldige onderwerpen in mijn favoriete schaal. Zo heb ik begin dit jaar de Curtiss Wright CW21b van ze gebouwd, sublieme kit. Ook nog eens bedenkend dat het merk uit Oekraïne komt, verbaast het mij dat productie gewoon doorgaat, na een korte dip dit voorjaar.

De bouwbeschrijving bekijkend zag ik dit schema:

Afbeelding

Denk dat dit 'm gaat worden, ziet er weer beetje anders uit dan dat standaard groen uit de jaren 30.

Enfin ik moet mij nu nog eerst door een Gloster Gauntlet heenwerken, voordat ik met deze aan de slag kan gaan.

Afbeelding

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 13:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5052
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat een leuk verhaal Nico! En wat een interessante keuze. Mooi om te lezen dat zo'n ESM-bezoek en de ontmoeting met "Les gosses Francais" je geïnspireerd heeft om ook mee te doen. Als je bijdrage(n?) net zo mooi gaat worden als die bij de Japanse BB staat ons iets moois te waxchten. Succes!

Jan

PS: Je koffie is volgende jaar voor mijn rekening ;-)

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2786
Leuk dat je aanhaakt, Nico! En met een mooie kit van een leuk kleurig toestel. Ik heb inderdaad de 1/72 Heller variant hier liggen, maar ik denk niet dat ik die ga bouwen tijdens deze groepsbouw.

_________________
Nu op de werkbank:
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een fantastisch schema: heerlijk dat blauw-wit.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wat een mooi toestel Nico, goed dat je aanhaakt met dat prachtige schema.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooie keuze Nico :brouw:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2167
Hoi Nico, leuk dat je ook meedoet. Wat wordt het mooi hè, hier op Brouwers met al die Moranes. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2801
Woonplaats: Leiderdorp
Ha, welkom terug Nico :brouw:

Dit is inderdaad een perfecte GB voor jouw. Genoeg aparte onderwerpjes om uit te kiezen.
Die Dora Wings kitjes uit UA zijn indedaad van goede kwaliteit. Heb ook beide 1/48 CW's aangeschaft op de ESM

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Zo...... jij dacht ff gezellig een bakkie koffie te doen met wat notoire lui in een hoekie.....maar wij hebben het personeel geïnstrueerd....graag koffie met een snufje Frans extract....en zo ben je in deze groepsbouw beland :wink: .

Mooie keuze en een fantastisch schema.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Leuk dat je meedoet Nico! En een mooi apart vliegtuig ga je bouwen in een frisse kleur!

Veel succes en plezier met de bouw hiervan.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement