De groepsbouw is inmiddels ruim 2 maanden aan de gang en ik heb nog geen update geplaatst. Heb ik dan al die tijd niets gedaan? Nee, dat is niet het geval. Wilde eerst een Portugese Texan van Academy af hebben gemaakt. Dat is gelukt. Tussendoor had ik wel wat gedaan....rescriben van de panel lines. De een vindt het leuk en de ander wil er niets van weten.
Ik scribe meestal links of rechts van de opliggende panel line . Als ik eenmaal klaar ben......schuren...het residu nogmaals verwijderen met de scriber en met lauw water en oude tandenborstel en de panel lines behandelen met wat Tamiya extra thin.
Begonnen met de vleugel. Links is nog niet behandeld met TET....rechts wel.....een duidelijk verschil.
Zo werk je dan alle panel lines af en ben je ruim 4 uur verder....wat kan een klein vliegtuigje toch veel panel lines hebben zeg
.
De handleiding van deze oude Heller kits zijn altijd "heel duidelijk".
Vooral met deze kwam ik er niet uit hoe om te gaan met onderdeel nummer 6, maar uiteindelijk met veel passen kom je er wel......oplossing is 7/8/10/11 verlijmen en straks plaatsen als de vleugel op de romp zit en dan onderdeel 6 pas plaatsen.
In Hurdegaryp, pas echt met de bouw begonnen.
Als kleur voor de binnenkant, heeft Heller het over Nijlgroen.....ja daar kan ik wat mee....gelukkig zijn er een hoop conversietabellen te vinden en dan kom je uit bij duck egg green.....die kleur heb ik
Rooster/ventilatiekleppen.
Bij een 3d cut zag ik niet zoveel extra onderdelen in de cp zitten behalve 2 hendeltjes.
Met wat afvalsprue en dun ijzerdraadje, dit gefabriceerd en geplaatst.
Toen was het tijd voor de romp te verlijmen en daarna de vleugel.
Passing is tot op heden redelijk goed.....klein op te vullen geultje tussen romp en vleugel. Dat moet wel lukken.
Cheerz
Barry