En we zijn weer 3 weken verder. De bouw heeft niet stil gelegen, maar op de een of andere manier de behoefte er iets over te melden of actief op het forum te zijn. Waar het aan lag geen idee. Maar wees gerust, heb wel foto's gemaakt, waardoor het mij meer tijd kost om een verslag ervan te maken.
Het laatste wat ik had gemeld is, dat het vliegtuig een zilverkleurig jasje heeft gekregen. Het landingsgestel is nogal al fragiel en/of het plastic is wat broos.
Een van de pootjes was afgebroken.

Dit hersteld en hopen op het beste maar.
Na landingsgestel te hebben hersteld en opnieuw bevestigd te hebben...een raadsel op een van de wielkappen.
Donker grijze verf op de wielkap en op steun. Geen idee hoe dat nou kon. Alles afgeplakt geschuurd en opnieuw gespoten.

Ik vond het zilverkleurige een beetje saai, dus maar iets gaan spelen met wat meer kleuren aluminium.
Op een foto, zag ik dat er bij de cockpit, naar het lijkt een andere kleur aluminium. Ik heb gekozen voor white aluminium van Alclad.

Ook het motorcompartiment opgevrolijkt. Dit met een dun laagje pale burnt metal van Alclad gespoten.

Propeller bestaat uit drie delen en was een werkje om het redelijk passend te krijgen, maar dat is gelukt. De propeller heb ik gespoten met Aluminium van Alclad.

Hopelijk gaat het met wat verwering straks nog meer "leven".
Vervolgens breekt het pootje van het andere landingsgestel af, zucht..het lijkt wel of dit kleine onderdeel uit twee delen bestaat....wederom hersteld en de bovenkant wat gladder geschuurd.

Op een filmpje kwam ik op tijd achter dat de "plaat" achter de luchtinlaat een brandstoftank is. Et voila.

Toen de volgende uitdaging......Te laat en nooit echt goed gekeken naar het decalvel.....er is geen decal voor de Franse kleuren op de staart.
De boel afplakken. En eerst het wit gespoten.

Ik heb een velletje roundels voor de interbellum periode. Dit is een bepaalde kleur blauw en deze kleur blauw komt vaak overeen met de kleur blauw op de staart of andersom, net hoe je het bekijkt. In eerste instantie kwam ik uit op Humbrolkleuren.

Maar deze kleuren wijken toch wel af, ook na een en ander te hebben gemixt.

Aan de slag met Vallejo. Na wat uurtjes te hebben geëxperimenteerd met diverse kleuren blauw en verhoudingen aanpassen, ben ik er uiteindelijk heel redelijk in de buurt gekomen.

Het is de rechtse "blauwe" kleur op de rechterkant van het broodclipje

De combi was 1x 089, 1x 111 en 1x 332 van Vallejo.
Uiteindelijk ook nog het rood en klaar is de staart. Ik dien nog een paar kleine plekjes aan te stippen.

Cheerz
Barry