Dank voor de leuke reacties, heren!
markie schreef:
Wat voor plamuur gebruik jij?
Nu een tubetje van Humbrol. Maar ik gebruik ook wel Revell en autoplamuur van Alabastine. Ik vind de ene niet fijner of beter dan de andere. Allemaal ongeveer hetzelfde. Die tubetjes drogen bij mij echter allemaal uit lang voordat ze half leeg zijn.
markie schreef:
Zou je die vleugel bevestigingen die door die ondervleugels gaan niet nog even opschonen? Lijken nu wel wat teveel plastic te hebben.
Goed gezien, Mark. Ik heb daar ook naar zitten kijken, maar dat blijkt zo te horen. Die vleugelsteunen bestaan uit twee geperste metalen profielen met een flens waarmee ze aan elkaar gelast of geklonken worden. Het is die uitstekende flens die ook wel een beetje opeen forse gietnaad lijkt.
Wolf73 schreef:
Klopt het dat je de rivetten ook weer met plamuur hebt "dichtgesmeerd"?
Haha, ja dat lijkt zo. Maar het is wit schuurstof wat erin zit. Ik heb dat er allemaal weer uit zitten peuteren met een naald voordat de grondverf erop ging.
Paulus de Boskabouwer schreef:
Wel fijn dat ze bij Nieuport toentertijd aan de modelbouwer hebben gedacht en de spandraden achterwege hebben gelaten.
Ja goed hè!
Paulus de Boskabouwer schreef:
Opvallend aan het toestel is het kleine (smalle ) hoogteroeren in combinatie met het in verhouding vrij forse stabilo.
Inderdaad, dat viel mij ook al op.
Paulus de Boskabouwer schreef:
Ik kan het niet goed beoordelen maar hangen die kleine ondervleugels iets naar beneden of lijkt dat maar zo door de tapse vorm?
Ja, dat is optische vertekening. De kleine ondervleugels lopen horizontaal.
Paulus de Boskabouwer schreef:
Ben je nog van plan om iets te doen aan de cockpitrand? Ik vervang deze ook weleens door dun looddraad. Dit kun je mooi met de curves van de rand mee buigen.
Ha, daar had ik nog niet over nagedacht, Paul. Goeie tip!