Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2005 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 apr, 2005 14:30 pm
Berichten: 703
wauw cool bouwpakket ! dit is mijn favoriete autootje aller aller tijden !

Vroeger toen ik klein was stond er een schitterende donkerblauwe met "pick-nick-mand-rek" bij ons in de buurt....sindsdien heb ik er altijd al 1 willen hebben en ik hoop dat ooit nog eens te kunnen realiseren.

Voor nu volg ik je voortgang dus met grote interesse

gr.

Jochem

_________________
panzerfoto.nl &jochemkl.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2005 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2004 20:18 pm
Berichten: 452
Woonplaats: Deventer, NL
Het is alweer een tijdje geleden: tijd voor een update!

Ik ben inmiddels naar de persoon geweest van ik zijn Fiat mocht 'lenen' als origineel. Officieel is het geen 500F, maar een 500 Nuovo. Wat betreft type zitten hier geen verschillen in, op het embleem na. Zijn Fiat staat in een garage voor restauratie. De motor is eruit, evenals de bodemplaten. Een flink klus, maar voor mij prima! Ik kon zo aardig wat foto's maken van plekken waar je anders niet zo makkelijk bij komt.

De wielen zijn al klaar:
Afbeelding

Ik ben begonnen met de motor.
Afbeelding
Er zitten nog wel verschillen in ten opzichte van het orgineel. Deze worden nog wel aangebracht. Ook zijn er nog geen aantal punten waar deze moeten worden bijgestipt, maar tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Op de IPMS hoop ik bougiekabel te kopen, en zo niet in onze eigen shop ;)

Ook ben ik al begonnen op met het interieur. Ik had gedacht dat ik mogelijk voor het eerst met interieurvlokken zou werken, maar dat blijkt niet nodig. De stoelen zijn van een soort leer/sky en de vloermatten lijken wel van rubber.
Het dashboard kent wel verschillen met de echte. Er moeten nog twee extra knoppen op: de sigarettenaansteker en (niet geheel onbelangrijk:) de aan/uit-knop.

Ook ben ik al begonnen om de body en chassis te spuiten. Deze hebben nu een grondlaag en twee laklagen. Alleen de laklagen zijn niet mooi egaal. Voor het chassis niet erg, sterker nog: beter eigenlijk. Maar de body is nu licht opgeschuurd en wacht op een derde (en vierde) laag.
Nog geen foto's hiervan, ik zal deze binnenkort plaatsen.

Mijn website is inmiddels ook bijwerkt. De stappen zijn te volgen via: http://members.home.nl/remcoz/modelbouw/Fiat%20500F


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: mooi
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2005 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 sep, 2005 10:12 am
Berichten: 1270
Woonplaats: beers
Hey,
Motortje ziet er aardig uit hoor 8)
Groeten Fred

_________________
daf 1900 4×2 bakwagen met dagcabine (willems transport)
volvo f12 6×2 bakwagen met aanhanger(duyvesteijn wagen van '81)
scania p114-340 (hsf logistics)
volvo fh12 globetrotter(vd bosch transport)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2005 19:41 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Hoi Remco,

Ziet er goed uit. Ga je de kleur van het blokje zo donker laten of wordt hier nog aan gewerkt? Ga je de uitlaat openwerken of aanstippen? Komt helemaal in orde. :wink:
Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2005 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2004 20:18 pm
Berichten: 452
Woonplaats: Deventer, NL
Het blokje blijft zo donker, sterker: er is nog een gedeelte wat ook nog donkerder moet. :) Ik heb er wel heel even aan gedacht om de uitlaat open te werken. Ik hoop dat het lukt, hij nl. nog geen 1mm in doorsnee!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2005 20:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Het blokkie zit er goed uit, maar ik zou nog wel enkele kleine kleur nuances aanbrengen. Nu lijkt het aluminium namelijk nog niet realistisch. Je kunt dat voor elkaar krijgen door een klein beetje van dezelfde kleur verf bij te kleuren met bijv. wat geel of bruin.

Ben benieuwd naar je volgende update!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2005 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
RemcoZ schreef:
Het blokje blijft zo donker, sterker: er is nog een gedeelte wat ook nog donkerder moet. :) Ik heb er wel heel even aan gedacht om de uitlaat open te werken. Ik hoop dat het lukt, hij nl. nog geen 1mm in doorsnee!


Ach ze hebben nog boortjes van o,3 mm dus dat moet lukken :wink:

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2005 1:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Het motortje ziet er goed uit,nu de rest nog.
Veel succes met je spuitwerk,welk kleurtje krijgt je "bolleke" :?: :?: :?:

Grtzzzzzzz Nismo :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2005 2:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 okt, 2005 18:50 pm
Berichten: 214
Woonplaats: Maastricht
Leuke auto, zowel als model als in real life. Maak er wat van ik blijf dit volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2005 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Gaaf karretje dit..

Als je de uitlaat open wilt maken kun je mischien het laatste stuk vervangen door een stukje messing buis, schilder de binnenkant niet te zwart.. een grijstint is realistischer.. deze autootjes reden vroeger op gelode benzine, dat gaf een grijze kleur aan je uitlaat aan de binnenkant..

't 500tje is een polulair autootje, het schijnt dat Michael Schumacher er een heeft..'t autootje is omgeven met de meest krankzinnige anekdotes.. een collega van mijn vader had er één.. eigenlijk voor zijn vrouw, maar hij ging er regelmatig mee naar zijn werk, en reed 't karretje zo de FIETSENSTALLING in.. :lol: 't is inderdaad waar dat langere mensen toch in deze auto passen.. ik ben 1.93m lang, en ik heb nog ruimte over.. alleen de eerste versnelling schakel ik in mijn knieholte :)

Laatst op Discovery een programma gezien dat over kleine autootjes ging, en een italiaan vertelde dat ie in zijn jonge jaren regelmatig de liefde bedreef met zijn vriendinnetje IN de 500 :oops: Kama-sutra, maar dan anders.. :D

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement