Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 15:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2006 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
fightingfalcon schreef:
Een dikke 10!! :brouw: :brouw: Hartstikke mooi gedaan! Het resultaat is perfect en daarbij was het ook nog een erg prettig verslag om te volgen!

Vraagje van de noob: waar dienen die rood witte stangen voor?

Robin


Die stangen dienden vroeger voor het "mooi" en de veiligheid. Zo kunnen omstanders minder snel tussen de wielen komen van de truck. Rood/wit gaf een waarschuwingsidee met zich mee maar het stond gewoon mooi.
Tegenwoordig ( vanaf 1995 ) zie je die grijze balken aan de zijkanten van vrachtwagens. Die zijn verplicht en zorgen ervoor dat er nog minder snel iemand tussen de wielen terecht kan komen.
Tenzij de hele zijkant helemaal is dichtgebouwd met tanks en kisten dan hoeft het niet maar een opening van meer dan 10 cm moet dan weer WEL afgeschermd zijn. Allemaa regels, regels en nog eens regels......

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2006 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
maar het aantal slachtoffers blijft....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: perfect
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2006 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 sep, 2005 10:12 am
Berichten: 1270
Woonplaats: beers
Hey,
Echt een perfecte wagen.
mooie vind ik de gele koplampen bij deze kleur en natuurlijk die rood/witte stangen want dat maakt het echt af en ze zitten bijna op elke containerwagen.
En jeroen ziet natuurlijk weer gelijk hoe dat de stangen vastzitten :lol:
Veel succes met de bak maar dat zie ik al eerder dat vertrouw ik wel :lol:
Mooie kanshebber.
Groeten Fred

_________________
daf 1900 4×2 bakwagen met dagcabine (willems transport)
volvo f12 6×2 bakwagen met aanhanger(duyvesteijn wagen van '81)
scania p114-340 (hsf logistics)
volvo fh12 globetrotter(vd bosch transport)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2006 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Bert,nu laat ons niet te lang in spanning...we willen zien hoe de bak erop uit ziet...zal ook wel weer prachtig worden,jouwn scratchwerk kennende.

:mrgreen: ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2006 19:59 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
:oops: Wow, hier wordt ik toch weer een beetje verlegen van zoveel complimenten.
Mijn dank is dan ook nederig.

@Jeroen: zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik ben juist een liefhebber van trilex velgen op de wat oudere vrachtwagens, het geeft ze mijn inziens meer persoonlijkheid. Voor die extra bevestiging van de rood/witte stootstang zal ik inderdaad nog eens in mijn grabbelton gaan zoeken. Goed gezien trouwens dat het de stabilisatoren van de Daf (spacecab) zijn. En wat betreft de stevigheid had je ook gelijk, de foto sesie werd vanmorgen afgebroken juist omdat een van deze stangetjes afbrak.... :oops: .

De eerste stap richting airbrush is indirect genomen, omdat ik voor de eerstvolgende 1/24 vrachtwagen al wat spuitbusjes heb aangeschaft, om een beetje gevoel met spuitwerk te krijgen.

Mijn niet al te positieve inslag bij mijn vorige post is natuurlijk omdat je bij je eigen brouwwerk je eigen fouten vluggen ziet, en op een gegeven ogenblik zag ik alleen nog maar fouten :cry: .
Maar Robbie (Bert) is inmiddels alweer wat positiever, en als ik eerlijk moet zijn hoop ik dat ik het nivo van de afgelopen maanden nog lang kan voortzetten en verbeteren.

Nogmaals dank voor de complimenten, en niet minder belangrijk, de tips die jullie me gedurende het brouwen hebben toegereikt, en ook Phantom Droop, van wie ik de belangrijkste referentiefoto's heb mogen ontvangen (ja Droop, ik blijf je hier nog heel lang dankbaar voor :brouw: ).

Zo, nog even stoeien met de container. Eindfoto's volgen waarschijnlijk volgende week zaterdag....

Groetjes Robert (......las ik daar ergens iets van een aanhanger met container :? .....)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2006 21:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Iedere keer als ik hier kom kijken, dan wordt die truck mooier en mooier!!
Ik ben nu wel reuze benieuwd naar die container. :lol:

Bert schreef:

Citaat:
... ... ... (ja Droop, ik blijf je hier nog heel lang dankbaar voor :brouw: ).

Graag gedaan hoor. :wink:


Droop (die de naam 'Phantom Droop' wel leuk vindt. :lol: )

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2006 21:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Mooi, mooi, mooi, Bert :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 feb, 2006 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 jan, 2006 17:06 pm
Berichten: 142
Woonplaats: Bleiswijk
't is een mooi model geworden.
ben benieuwd naar de foto met de container erop.

en straks om af te kicken even een aanhanger met container erop maken.
om het geheel af te maken

ga zo door


gegroet,
Michel

_________________
Mack AC: de enige echte Bulldog


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 feb, 2006 21:46 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
En weer bedankt voor de complimenten.

Nu de allerlaatste loodjes.

De container heeft zijn kleurtje gekregen, het is voor het eerst dat ik dit met een spuitbusje heb gedaan (de BCC gedachte). De kleur is donkergroen.
De komende dagen wil ik nog een beetje oefenen met verweren van de container (die is daar prima geschikt voor). En dan hoop ik dat het zaterdag of zondag mooi weer is voor de eindfoto's. De foto's zijn vandaag ook binnen gemaakt, het zuiden had weer eens wat last van sneeuw :mrgreen: , dus niet echt weer voor buitenfoto's.
Dus dan krijgen we maar weer die lelijke flitser, die je model er weer lekker bij laat staan :? .

Foto's

Afbeelding
Hier staat de container voor het eerst in z'n groene velletje op de Volvo.

Afbeelding
Hier wordt de container opgepakt/neergezet. Komt meteen het nadeel naar boven dat ik de kabels vast heb gezet op deze lengte. Ik hoop dat jullie mij dat schoonheidsfoutje vergeven.

Afbeelding
Hier is te zien dat de grille voor op de vrachtwagen naar onder toe scheef zit, eerst schrikken, daarna 1/1 foto's bekijken. Het hoort dus zo, anders kan de cabine niet kantellen. Opluchting dus...... (oja, naar het nemen van de foto zag ik dat ik de container er een beetje scheef had opgezet, gelukkig is hij gewoon los, dus bij de volgende foto's zal hij weer recht op het chassis staan :oops: )

Tot zover de foto's.
Nu echt voor het laatste restje.....


Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 feb, 2006 21:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Nou Robert, dat is niet mis. Da's een mooi staaltje van "scratchen" en afwerken. Dit is zeker een grote kanshebber.

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement