Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
prachtig werk Robert.
ziet er gelikt uit, met photoshop even een aanhanger er achter ''plakken'' :lol:

nee, ik vind hem geslaagd, vooral je drybrush werk op de container, tank en dergelijke geven hem een mooi effect.
nog mooier was wat zand/modder aanslag op de cabine en bumper. maar dat wil niet zeggen dat hij zo ook niet geslaagd is.

iets persoonlijks: ik zie toch liever normale velgen ipv deze trilex velgen. of je had hem een Zwitsers tintje ''moeten'' geven. smaken verschillen nou eenmaal en op dit feit ga ik hem zeker niet afkeuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 20:34 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Robert, toen je me enkele maanden geleden zei dat je een containertruck ging bouwen, had ik nooit gedacht dat je zoiets zou hebben verwezenlijkt.

Ik vind het gewoonweg prachtig. De container heb je wel heel vakkundig gescratched en voor dit alleen al krijg je van mij een grote pluim op je hoedje.


Pure klasse!!!!



Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 okt, 2005 20:52 pm
Berichten: 1502
Woonplaats: wergea friesland
1 woort
geweldeg

johan

_________________
wat u niet wilt dat u geschied
doe dat ook een ander niet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 22:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Bert,dat ziet er geweldig uit.
Ik persoonlijk vind de verwering van de container uitstekend gelukt.

Je hebt hier een waar scratchprojekt neergezet,waarvan ik zeker weet dat hij hoge ogen gaat gooien bij de eindbeoordeling straks.

Je hebt bewezen dat als je je er maar voor inzet,je zelf prachtige resultaten kunt behalen met scratchwerk.

Top!!....

En nu?.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 12:08 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dank jullie voor de complimenten.

@ Ronald: de stang is inmiddels bijgewerkt, de verf wordt er telkens vanaf geschraapt door het in en uitschuiven van het chassis, ondanks dat ik de stang al dunner geschuurd had.

Voor mij kan de BCC eigenlijk niet meer stuk. Voorheen was ik altijd een out of te box brouwer, maar deze contest noopt mij om alles uit de kast te halen, en technieken uit te proberen waar ik nog nooit mee in aanmerking was gekomen.
Te beginnen bij het uitrekenen, en het verlengen van het vrachtwagen chassis (van trekker naar bakwagen chassis). Ook het uitbedenken en uitvoeren van het containerchassis vergde het nodig bloed zweet en tranen. Daarbij mijn eerste oefening in het verweren op de motor en de velgen, later gevolgd door het aanbrengen van roest en een wash op de container. Feitelijk heb ik aan heel wat techniek facetjes van het modelbrouwen mogen proeven, en ik moet zeggen het smaakt naar meer.
Verwacht nou niet gelijk superverweerde vrachtwagens van mij, maar daar waar mogelijk zal ik zeker proberen mij dit meer eigen te maken.

De kit van Revell zelf:
De onderdelen op de sprues zijn zeer goed gedetaileerd (bv motorblok).
Veel onderdelen waren wel voorzien van wat dunne flash, of zelfs wat teveel aan plastic (bij dat laatste moest er echt geschuurd worden om bijvoorbeeld twee onderdelen passend te krijgen).
Een zeer duidelijke b(r)ouwhandleiding, die je voor weinig verassingen steld. Van sommige onderdelen (bv de achterwand van de cabine) is de pasvorm behoorlijk beroerd.
Het is al een zeer oude kit van Revell (plusminus 1981) maar was toch al met rubberbanden uitgevoerdt (in plaats van twee hard-plastic helften die je aan elkaar moet lijmen om een band te verkrijgen). Deze rubber banden zijn echter wel aan de behoorlijk zachte kant, ze hadden van mij wel wat harder gemogen.
De verfinstrukties van revell vind ik altijd zeer duidelijk, en samen met wat referentie foto's is hier een behoorlijk gelijkend model van te maken.

Eindconclusie, voor de gevorderde beginner een uitstekende kit om weer wat op een hoger plan te komen. Voor de echte beginner kan deze kit nog wat te hoog gegrepen zijn.
Op de doos staat de (gebouwde) Volvo trouwens niet op haar best.

Presentatie doos (van brouwpakket) 6.5

Inhoud doos 7.0

duidelijkheid brouwhandleiding 8.5

pasvorm 6.0

prijs (20euri's) 9.5

detailering van de onderdelen 8.0

Eindoordeel een dikke 7.5
Zeker geen slechte kit van revell.


Groetjes Robert (die komende week net zoals de meeste deelnemers de "afgevallen" eindfoto's zal laten zien, omdat ze zeker de moeite waard zijn :wink: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: doos
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 sep, 2005 10:12 am
Berichten: 1270
Woonplaats: beers
Hey,
De 1:25 trucks van revell zijn altijd met rubber banden volgens mij.
Inderdaad wel zacht maar ja je kunt ook amt banden erop zetten.
En de tekening is inderdaad wel fijn want je gaat stapje bij stapje.
Bij Italeri is dat gelijk een groot stuk in elkaar zetten.
En het model op de doos is niet best nee, je ziet wat jij hebt neergezet :lol:
Groeten Fred

_________________
daf 1900 4×2 bakwagen met dagcabine (willems transport)
volvo f12 6×2 bakwagen met aanhanger(duyvesteijn wagen van '81)
scania p114-340 (hsf logistics)
volvo fh12 globetrotter(vd bosch transport)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 15:37 pm
Berichten: 1197
Woonplaats: Drønten Bedrijf: Jan Bakker landbouw
echt mooie wagen geworden :shock:
de details in de cabine ook mooi.

groeten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 aug, 2005 10:23 am
Berichten: 258
Woonplaats: Deurne
And the winner is.....

O nee, dat is wel heel voorbarig :lol:. Echt een topauto geworden, vooral met de container is het echt een perfecte complete auto. Het enigste wat mist is een aanhanger dan is het geheel compleet!

Ik hoop nog vele van zulke werkjes te zien, maar dat zal geloof ik wel goedkomen....

Nogmaals, sköne woage geworre! (Om in brabantse-carnaval-stijl te blijven :wink:)

Groeten,
Martijn veldhuijzen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2006 9:23 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Mooi Bert,

Ook die container is erg strak gelukt. Ik vind je weathering ook goed gelukt. De foto's staan inmiddels bij de te beoordelen foto's, dus over enkele dagen kan het spektakel beginnen.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2006 21:48 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik bedank jullie nogmaals voor de positieve complimenten :P .

Hierbij nog een paar foto-tjes die afgevallen zijn voor de 6 eindfoto's.
Wat ik wel nog leuk vind om te vermelden, is dat de trap op de container is gemaakt van twee nietjes per trede; je ziet het op de foto, en in het echt niet meer terug.
De washes op de container waren voor mij echt een test, eerst heb ik een hele lichte wash gedaan, om het effect ervan te zien. Daarna heb ik wat met wat meer verf een wash aangemaakt, nogmaals om hier het effect van te zien. In het aanbrengen moet ik nog wat handigheid krijgen, daar ik het vermoeden heb dat ik de kwast nog veel ste nat heb gemaakt bij het aanbrengen.

De laatste foto's, dan sluit ik dit project definitief af en keer ik weer terug op aarde :D .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, nu eerst een.........

........ander brouwpakket :lol: :lol: .

Ik gaat mijn nu eens bezinnen op welk vliegtuig ik dit jaar nog wil gaan brouwen :mrgreen: .

Ik hoop dat jullie het brouwverslag van de Volvo een beetje leuk gevonden hebben.
Ik heb in iedergeval flink wat van jullie mogen leren; mijn dank voor al het meedenken in de problemen die ik tegen ben gekomen.

Au Revoir,

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement