In mijn vorige bericht gaf ik aan dat ik deze rood gemarkeerde openingen open wilde maken...
Ik heb als eerste wat gaten geboord, en daarna met een kniptang de boel ruw verwijderd. Daarna ben ik met een mesje bezig geweest, en daarna moest ik de boel met een schuurstokje proberen wat glad te maken.
Nu heb ik sets gezien waar er stukjes schuurpapier op metalen stripjes gelijmd kunnen worden, maar ik heb die spullen natuurlijk niet.
Wat heb ik wel? Een oud setje Modelbrouwers™ schuurfolie...
...en een plastic koffielepeltje..
Ik heb de tip van het lepeltje platter geschuurd en hier met CA een stripje schuurfolie op geplakt. En dan maar schuren tot ik enigszins tevreden was:
Om de boel af te maken heb ik met Tamiya Extra Thin het schuurwerk glad gemaakt en ik ben op zich wel tevreden met hoe het resultaat eruit ziet. Je kan er in ieder geval doorheen kijken.
In de cockpit zaten er per romphelft 2 pinmarks die je mogelijk terug zou kunnen gaan zien. Deze heb ik met Mr.Surfacer gevuld, en daarna met een nieuw speeltje glad gemaakt.
Op de bovenste romphelft heb ik de boel al glad, op de onderste romphelft nog niet.
het speeltje wat ik heb gebruikt is een glasvezel pen:
Een pen met een glasvezel stift erin, en met de platte punt van deze stift kan je kleine oneffenheden en dergelijke glad schuren.
Ideaal voor pinmarks op lastig te bereiken plaatsen!
De cockpit is redelijk gedetailleerd. Er zit meer in dan bij de Eduard kit (nu is die ook alweer redelijk oud natuurlijk).
Aanvankelijk had ik de gehele cockpit, inclusief vloerplaat, grijs gespoten. Maar later heb ik daar toch dingen aangepast, kom ik nog op terug.
Eerst maar even wat als dryfit in elkaar gegooid om te kijken hoe de boel zou gaan passen.
Lijkt wel een 1/72 vliegtuigje.
Ook heb ik de kans aangegrepen om één van de meest karakteristieke delen van dit vliegtuigje tijdelijk op z'n plek te zetten; de neus.
Nu is 'ie echt herkenbaar geworden!
Op onderstaande foto een rijtje met wat er in het vooronder mag gaan wonen; het brandschot met een deel van de motorbok, de 2 subassemblages van de motor, en dan de neus met de schuiven om de hoeveelheid koeling te kunnen regelen.
Het leek me leuk om de schuiven half open te zetten, dus dat hebben we gedaan.
Ik had intussen nog even in het boek 'Real Colors of WW2' van AK zitten kijken, en icm met foto's van nog bestaande I-16's heb ik besloten de cockpit vloer groen te spuiten. Met het verweren en al is deze nogal donker uitgevallen, maar ik laat 'm zo.
Dat was 'm voor nu.
Danny