Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2021 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Kijk eens aan! Ziet er stoer uit zo.

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2021 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 maart, 2017 17:12 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Zwolle
Ziet er bijzonder uit.

De aansluiting van de vleugels aan de onderkant is bij de jouwe beter dan de mijne zo te zien... :roll:

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2021 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Mooi gedaan, :brouw:

Blijf brouwen,
Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2021 7:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooi gedaan Jan!
Komt erg rustig en "op schaal" over. Subtiel en overtuigend!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2021 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat resultaat had ik nou niet verwacht....ben positief verrast. Mooi man :brouw:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2021 16:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Lekker gelukte wintercamo. Die rode sterren gaan er mooi in uitkomen.

gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2021 23:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank mannen. Eigenlijk had ik vandaag de eindfoto's willen maken en laten zien, maar het loopt wat anders....

Op de eerste plaats zijn daar die vreselijke Smer decals... :twisted:
Ze zijn mooi dun en alles gaat goed, tot je ze uit het water haalt. Ze desintegreren nog voor je ze op je kit hebt zitten. Met heel veel moeite lukte het me de rode sterren aan de onderzijde erop te krijgen door de stukjes aan elkaar te passen. Voor de sterren aan zijkant moest ik teruggrijpen op de reservemap. Maar ik durfde het risico niet te nemen met die lange slogan. Ik besloot er en laagje decalfilm op te schilderen en een nacht te wachten. De volgende dag voor de zekerheid die lange decal in 3 stukken geknipt en deze voorzichtig aan één kant van de romp aangebracht. Ondanks de film braken ze in stukken, maar het lukte. Bij de andere zijkant ging het mis. Ze krulden om en ik kreeg ze zelfs in het water niet meer uitgerold. Wat een rotzooi zeg! Voor mij geen Smer meer.

Een oproep op een ander forum leverde een tip op: bij de LHS was nog 1 setje te krijgen met deze decals:

Afbeelding

Afbeelding

En ja hoor: daar zit ie tussen! En het leuke is dat ik nu extra mogelijkheden heb om een Zvezda Shturmovik, die ik nog in mijn stash heb, van andere decals te voorzien dan die de kit levert. En ik kan zo nodig een bouwmaat hier uit de brand helpen. Hopelijk komt de set deze week binnen, want de rest van het vliegtuig is helemaal klaar.

De andere vertragingsfactor is dit doosje dat ik in mijn stash tegenkwam, maar dat is natuurlijk mijn eigen schuld:

Afbeelding

Afbeelding

Gekocht op de laatste ESM. U voelt hem al komen: dit riekt naar een klein diorama! In mijn vitrine staat een fraaie Ju 87D-5, in winterjas, en op een mooie winterondergrond. Na even speuren vond ik een leverancier van modelbouwtreinen die hem nog had. Meteen maar besteld. Om een idee te krijgen: zo ziet het er ongeveer uit:

Afbeelding

Voorlopig dus nog zeker een weekje werk, maar dan heb je ook wat ;-)

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op ma 08 maart, 2021 13:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2021 4:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Zonde van de decals. Zeer frustrerend.

Gelukkig heb je al vervanging gevonden.

Benieuwd naar de mannetjes.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2021 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Je whitewash is spectaculair geworden, Jan. Mooi gedaan. Jammer van je decals, maar je hebt gelukkig al een oplossing gevonden.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2021 23:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mijn Shturmovik en het dioramaatje zijn bijna klaar. Jammer is wel dat ik pas in dit stadium informatie en fotomateriaal ben tegengekomen, die afwijken van wat in de instructies van Smer staat. Het ziet er naar uit dat Smer zijn huiswerk niet goed gedaan heeft. Ik ook niet blijkbaar….

Op deze webpagina vond ik nadere informatie en beeldmateriaal m.b.t. mijn Shturmovik: http://massimotessitori.altervista.org/ ... 8tQ9pS1Sfc
De webmaster is Massimo Tessitori. Ik heb vandaag van hem toestemming gekregen om de informatie die relevant is voor mijn Il-2 hier te delen alsmede de foto’s die van belang zijn.
(Grazie mille, Massimo!)

Afbeelding

De eerste foto toont het bewuste vliegtuig met de leuze: 'Smert fascistskim okkupantam!' wat zoveel betekent als ‘Dood aan de fascistische bezetters’. Het toestel werd gevlogen door garde majoor Nikolaï Zub *), die tevens squadroncommandant was van 7 GShAP, Zuidelijk front, maart 1942. Hij staat hier rechts op de foto.
Lang was onduidelijk of - en zo ja - welke tekst er op de linkerzijde van het vliegtuig stond. Tot er een scan opdook van een krant, de Stalinskiy Sokol van 27 maart 1942, waar majoor Zub met zijn vliegtuig staat afgebeeld op een tekening, temidden van 2 collega's. Op de linkerzijde blijkt inderdaad een leuze te staan: ‘V BOY ZA RODINU’, wat betekent ‘Ten strijde voor het moederland’.

Afbeelding

Helaas bestaat hier geen decal van. Als ik dit eerder had geweten had ik de decal op de linkerzijde weggelaten, maar daarvoor is het nu te laat. Als jullie niks verklappen komt niemand erachter.

Afbeelding

*) In 1932 werd majoor Zub officieel lid van de Communistische Partij van de SU. Een jaar later trad hij toe tot het Rode Leger. In 1936 haalde hij zijn brevet, voltooide zijn militaire opleiding en vocht vervolgens in maar liefst 4 oorlogen: tussen 1937 en 1939 werd hij ingezet in de Spaanse burgeroorlog en als vrijwilliger in China tegen de oprukkende Japanners. Vervolgens vocht hij in de Fins-Russische oorlog (1939-1940) en daarna in de oorlog tegen Nazi-Duitsland. Hij was één van de eerste vliegers die op de Shturmovik vloog en kon door zijn grote ervaring jonge vlieger aanvullende trainingen geven, die nodig waren om met dit weerbarstige vliegtuig te vechten. Zijn squadron 7 GShAP werd door haar grote prestaties verheven tot garde regiment. Majoor Zub voerde tegen Duitsland maar liefst 120 gevechtsmissies uit. Hij sneuvelde in juli 1943. Bij aanvoeren van een grote luchtaanval tegen de Duitse verdedigingslinie op de Krim werd hij door Duits afweergeschut neergehaald.Tijdens zijn militaire loopbaan had hij al diverse hoge onderscheidingen gekregen. Na zijn dood werd hij onderscheiden als Held van de Sovjet-Unie. (Bron: vrij naar Wikipedia)

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement