Bedankt voor de leuke reacties! Goed te lezen dat jullie het onderwerp leuk vinden.
FokkerFan schreef:
Ik had zelf nog overwogen een Il-18 hiervoor aan te schaffen, maar deze valt buiten het thema helaas.
Als je deze in de toekomst een keer wilt bouwen, de kit van Eastern Express is zeker niet slecht, maar ik zou voor de kit van RusAir gaan. Deze is wel een stuk duurder, maar kwalitatief echt een stuk beter.
De KLM 767 is af (
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 0&start=20), dus ik heb weer wat tijd om deze verder te gaan. Ik heb trouwens besloten voor het wit met blauwe kleurenschema te gaan. Geeft toch iets meer contrast in vergelijking met de Li-2. Het wordt dan wel een IL-14P (en niet IL-14M) aangezien de IL-14M een iets langere fuselage heeft en deze kit gebaseerd is op de IL-14T, welke dezelfde lengte fuselage heeft als de IL-14P (aan varianten van de Il-14 geen gebrek).
Als eerste heb ik de raampjes in de fuselage gelijmd. Dit scheelt weer bij het plamuren straks (deze worden tenslotte decals).
Dan moet het neuswiel al in elkaar gezet worden, alvorens de fuselage helften met elkaar te lijmen. Ik vind het altijd jammer als modelfabrikanten hiervoor kiezen, want dat maakt het schuren, afplakken en spuiten lastiger (er is altijd een kans dat het neuswiel afbreekt)
Om er geen tailsitter van te maken gebruik ik lood en klei voorin als gewicht.
Dan kunnen de helften gelijmd worden! De fit is niet super, maar ik heb erger mee gemaakt. De cockpit kan ook gelijmd worden. Gelukkig hoef ik net zoals bij de ramen niet zo veel rekening te houden met de lijm, aangezien er toch decals op komen
Ook maar meteen de vleugels gelijmd.
En dat is de status op het moment. Ik moet zeggen dat het model zo op het eerste gezicht redelijk nauwkeurig is. De motoren hebben echter wel wat meer werk nodig straks. Maar goed, eerst maar eens het nodige plamuur en schuurwerk.
Wordt vervolgd!