Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 503 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2021 16:29 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2786
:lol: Ja, maak je niet ongerust. Die komt er nog aan.

Afwerken van de romp
Ik ben de afgelopen week verder gegaan met afbouwen den detailleren van de romp.

Afbeelding
Begonnen met het vervangen van de aangegoten handgrepen door handgrepen van ijzerdraad. De periscopen opengesmolten met een hete minischroevendraaier. En de gietstalen observatiekoepel een ruw uiterlijk gegeven.

Afbeelding
De externe brandstoftanks zijn wat primitief vormgegeven. Doordat ze uit twee delen bestaan moet bovendien de naad weggewerkt worden.

Afbeelding
Ik heb ze dus maar helemaal glad geschuurd en opnieuw van detail voorzien.

Afbeelding
Drie brandstoftanks gemonteerd. Één weggelaten en lege beugels aangebracht als speels element.

Afbeelding
De losse onderdelen van kanon en mantel.

Afbeelding
De gietstalen delen opgeruwd met lijm, nieuwe hijsogen aangebracht, de loop uitgeboord en het geheel in elkaar gezet.

Afbeelding
De dakluiken aan de binnenzijde van detail voorzien.

Afbeelding
Alle onderdelen geplaatst, en nog aangevuld met wat gereedschap en pistoolpoorten.

Afbeelding
Van de achterzijde.

Afbeelding
Klaar voor een verfje!

_________________
Nu op de werkbank:
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2021 17:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooie vorderingen Huib!
Huib2 schreef:
:lol: Ja, maak je niet ongerust. Die komt er nog aan.

Gelukkig. :mrgreen:



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2021 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Daar gaat Huib weer, een volgende lid van de blijkbaar erg grote T-34 familie. Ziet er weer geweldig uit, Huib.

Blijf Brouwen,

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2021 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet er weer verzorgd uit Huib.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2021 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2801
Woonplaats: Leiderdorp
Lekkere aanvullingen weer Huib.
Vooral de tanks achterop zien er goed uit :)

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2021 13:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7899
Woonplaats: Ingelmunster
Knap werk, hoewel het nu lijkt alsof het rubber op (bepaal)de loopwielen niet geschilderd is.

Maar persoonlijk zou ik al heel tevreden zijn met dit resultaat...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2021 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: Purmerend
Dat ziet er weer gelikt uit Huib :brouw:

Waarom heb je die alubeugels ook niet gebruikt op de brandstoftanks....die zien er vind ik toch wel mooier, realistischer, beter of vul zelf maar in, uit dan de witte kunststof banden.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2021 17:50 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2786
Dank jullie wel!

Silenoz schreef:
... hoewel het nu lijkt alsof het rubber op (bepaal)de loopwielen niet geschilderd is.

Ja, dat klopt. Door de wash heeft het zwarte rubber een wat onbestemde kleur gekregen. Dat had ik inderdaad anders kunnen oplossen, met een mooier resultaat als vervolg. Eerlijk gezegd had ik het wel gezien, maar dacht ik, laat maar. En dan zul je zien dat je het altijd terug op je bord krijgt van iemand met een scherpe blik. :lol:

Wolf73 schreef:
Waarom heb je die alubeugels ook niet gebruikt op de brandstoftanks....die zien er vind ik toch wel mooier, realistischer, beter of vul zelf maar in, uit dan de witte kunststof banden.

Ja, mee eens. Het was voortschrijdend inzicht. Ik had eerst die tanks gemaakt met plastic. Bij het uitfrezen had ik er een vernaggeld. Het plastic was te heet geworden, dus dat hele ding gesmolten. :roll: :mrgreen:
Toen dacht ik: drie is juist ook wel mooi, maar hoe maak ik die lege beugels dan? Met een nietje. Enz.

_________________
Nu op de werkbank:
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2021 18:07 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2786
Verfwerk

Ja, beste mensen, dit is een kleine stap voor de mensheid, maar een grote stap voor Huib. Dit is het model waarmee ik na jaren enamel verf, eindelijk eens overstap op acryl. Beter voor je gezondheid. Ik heb vooralsnog gekozen voor Vallejo. Dus ik ben nu aan het wennen en aan het experimenteren. Vooralsnog lijkt het goed te lukken.

Afbeelding
Ik ben begonnen met een grijze primer van Vallejo. Hij droogt echter zo licht op dat het niet zou misstaan als wintercamouflage. Maar dat gaat het niet worden. Die primer van Vallejo is van zichzelf erg dun. Dus er waren meerdere lagen nodig om dit resultaat te bereiken.

Afbeelding
Daarna camouflagegroen eroverheen. Ik begon bij wijze van test op de onderzijde met onverdunde verf, maar die was veel te dik. Kreeg je strepen enzo. Dus aan de bovenzijde met verdunde verf en dat ging goed. Er waren wel vier lagen nodig om de bijna witte grondlaag te dekken. Maar het resultaat is wel een mooie levendige verflaag.

Afbeelding
Daarna alle details geverfd, waaronder de witte herkenningsband aan de zijkanten. Die zit er wel bij als decal, maar door het reliëf op de zijkant van de tank gaat verven beter.

Afbeelding
Daarna glanslak aangebracht, en de decals: twee keer het voertuignummer 802. Toen nog wat reserveschakels van de rupsbanden, omdat die half voor het nummer zitten.

Afbeelding
Nog twee dekzeilen achterop gegooid, gemaakt van een papieren zakdoekje.

Afbeelding
Toen had ik, in dit late stadium, nog een voortschrijdend inzichtje: de voorspatborden eraf gezaagd en vervangen door dun aluminium.

Afbeelding
Flink gedeukt en verbogen. Dat heeft met het vignetje te maken, waaraan ik bezig ben.

Nu verder met verweren!

_________________
Nu op de werkbank:
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2021 19:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ziet er goed uit Huib. :)

Zelf gebruik ik 90% van de tijd Revell aqua, zolang je het goed verdunt is het goede verf. Voor verdunning gebruik ik de acryl-verdunner van de Gamma, dan heb je een stuk langere droogtijd.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 503 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement