Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
whoow haha die raket is gaaf man :brouw:

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2021 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, schuim/watten, wat geel/rode kleurtjes en een ledje erin (denk ik). Ziet er goed uit, net als het onderstel, tjeemig zeg, 35 onderdelen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2021 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Ha tof idee!!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2021 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Gaaf joh, die raket. Het ziet er verbazingwekkend realistisch uit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2021 3:34 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Dat is inderdaad gaaf!

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2021 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Zo, even een update van de ZiS, de vakantie is voorbij dus gaat het wat minder hard (en natuurlijk de 1:1 projecten kosten ook tijd).
We waren gebleven bij een chassis met een aantal onderdelen, nu verder met de achteras en ophanging:
photo 529246

Wederom een ontzettende hoeveelheid onderdelen en een detailniveau om van te smullen. Zo worden alle differentielen voorzien van kruiskoppelingen (als 3 verschillende delen) en krijgen de remtrommels afzonderlijke bekrachtiging? In ieder geval erg mooi en het past ook allemaal super in elkaar:
photo 529248

Dat vraagt om een close-up met de aandrijfassen die je samen met de kruiskopellingen in elkaar klikt (komt geen lijm aan te pas):
photo 529247

Met dit detailniveau in het achterhoofd en het feit dat het een 6x6 is was ik benieuwd naar de vooras constructie. Hier wederom een erg mooie constructie met een starre as waarbij de swivelkogels ook echt functioneren als stuurinrichting:
photo 529251

De wielen kunnen in principe los van elkaar sturen, maar doormiddel van de stuurstang kunnen je de stand synchroon zetten. Hier wederom een mooie klik verbinding van de onderdelen:
photo 529249

Op de vorige foto waren ook reeds een tank en een treeplank te zien, ik houdt tot op heden de bouwvolgorde aan omdat ik ook minder bekend met militair spul. Maar nu de wielophanging en het grootste deel van het chassis compleet zijn, is het wel tijd om hem eens op zijn wielen te zetten. HobbyBoss past een systeem toe met een pin wat je door de wielen in de naaf kan steken, zodra het model compleet is kun je de naaf afdekken met een mooi kapje (niet op de foto):
photo 529250

Maar goed, ik was natuurlijk ook benieuwd hoe het eruit zou zien met de straatwielen, want dit staat wel gaaf maar de wielen zijn ook erg grof. Dus de resin wielen ontdaan van hun gietpunten en wat flash, de achterwielen samengesteld op de naaf om te zien hoe ze gemonteerd kunnen worden. Ik wil graag de originele montage behouden, zo kan ik in een later stadium nog een keuze maken voor een wiel. Dus alle naven uitgeboord en een 2mm pin gemonteerd, daarna eens zien hoe de wielen staan:
photo 529252

Ja, dat bevalt me eigenlijk wel. Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat de aanspuiting van het onderdeel een lelijke plek achterlaat, maar goed zolang het onderdeel staat zie je daar natuurlijk niks van. Een beeld van de onderzijde geeft het wel prijs, maar valt verder in het niets met alle details van de rest:
photo 529253

Eigenlijk wil ik alleen de wielnaven iets uitboren zodat de wielen iets meer over de trommel vallen zoals de originele wielen. Qua breedte maakt het niet zoveel verschil, maar ik zie graag de remtrommels iets verder in de wielen vallen. Inmiddels met uitzondering van de wielen (en de bevestiging) al 139 onderdelen geplakt! Dat wil zeggen, ik ben erg onder de indruk van de kit en bouw vol plezier verder.

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2021 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Geweldig mooie kit, inderdaad. Wat een detail! En dan al die bewegende delen.

Het is ook mooi om die resin wielen vanonder een beetje vlak te schuren. (Een echte autoband wordt tenslotte ook een beetje platgedrukt als het voertuig erop staat.) Dan ben je ook meteen die lelijke plekken kwijt.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2021 18:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wat een prachtig detail niveau zeg, ga je hem de voorgeschreven kleur maken of doe je wat totaal anders? Met zo'n orgel kan je qua kleuren tenslotte alle kanten op.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2021 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Huib2 schreef:
Het is ook mooi om die resin wielen vanonder een beetje vlak te schuren. (Een echte autoband wordt tenslotte ook een beetje platgedrukt als het voertuig erop staat.)


Dat is bij 1:72 geen probleem, maar met alleen vlak maken ben je er niet, de wiel zet daar ook uit en dat is lastiger om te doen. Tenzij je de band op een heer oppervlak (strijkbout / koekepan) kunt drukken, met het idee dat als je de band indrukt, de zijkant weg moet drukken. Maar dat is wellicht handig om op een band te proberen die je niet nodig hebt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2021 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, maar dat gaat je niet lukken met resin, de band laten uitbuiken. Met sommige plasticsoorten lukt dat nog wel.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement